آفتاب
/حذف عنوان سردبیری در رادیو/

«اتفاق عجیبی نیفتاده است»

«اتفاق عجیبی نیفتاده است»

صدرالدین شجره - کارگردان و بازیگر تلویزیون و رادیو - از حذف عنوان «سردبیری» در برنامه‌های رادیو استقبال کرد و گفت: با حذف عنوان سردبیری در رادیو، اتفاق عجیبی نیفتاده است؛ چراکه ما اصلا در گذشته شغلی به نام سردبیری نداشتیم.

شجره در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا در پاسخ به اینکه چقدر ضرورت شغل سردبیری در رادیو ضرورت داشت و حالا با حذف این عنوان نظارت ناظران کیفی به چه شکل خواهد بود؟ خاطرنشان کرد: در تمام دورانی که گذشت ما اصلا در برنامه‌های رادیو عنوان سردبیری نداشتیم اما مدتی بود که برای اینکه شغلی ساخته شود، عنوان سردبیری را ایجاد کردند که به نظرم اصلا لزومی نداشت؛ چراکه در ساخت برنامه‌های رادیویی همیشه یکسری متن‌هایی می‌رسید که بین شورای کارگردانی تقسیم می‌شد؛ ضمن اینکه کارگردان‌ها و تهیه‌کنندگان رادیو هم همان کار سردبیری را انجام می‌دادند. وقتی یک متن به دست یک کارگردان و تهیه‌کننده می‌رسد ناچار می‌شوند که روی متن کار کنند؛ این در حالی انجام می‌شود که یا باید اشراف کامل داشته باشند و یا اگر ندارند یک شغل دیگر با نام سردبیری زاییده می‌شود که من از همان اول هم نمی‌دانستم دلیل پیدایش شغل سردبیری در رادیو چه بود؟

وی در ادامه مطرح کرد: در حال حاضر که عنوان سردبیری در رادیو حذف شده است‌، ناظران کیفی هم می‌توانند همان کارها را انجام بدهند. ناظران کیفی در تلویزیون بیشتر به معنای افرادی هستند که حواسشان به کار است. اگر در رادیو هم این اتفاق بیفتد، خوب است چراکه باعث می‌شود یک کار به شکل شکیل‌تر و منسجم‌تر ارائه شود و از طرفی اگر هم کاری از جهت سیاسی نیاز به ممیزی‌هایی دارد که ما نمی‌دانیم، ناظران کیفی موظف به کنترل آنها می‌شوند؛ در رادیو هم همین اتفاق می‌افتد و ناظران کیفی در ارائه یک کار حواسشان به کلیت کارهاست.

شجره در پایان گفت‌وگوی خود درباره کارهای جدیدش در تلویزیون و رادیو اعلام کرد: همچنان در سریال «معمای شاه» بازی دارم ولی اخیرا چند پیشنهاد تلویزیونی دیگر داشتم که فعلا به خاطر «معمای شاه» نتوانستم بپذیرم و منتظرم تا کارهایم کمی سبک‌تر شود. در رادیو هم اکنون مشغول ساخت یک سریال شش قسمتی با عنوان «زندگی شجاعان» هستم که زندگی یکی از پهلوانان معروف کرمانشاه را روایت می‌کند.

صدرالدین شجره

انتهای پیام

کد N841658

وبگردی