آفتاب
معاون پشتیبانی و امور مجلس جهاد دانشگاهی:

تشکیل کانون بازنشستگان، تولد دوباره جهاد دانشگاهی است

تشکیل کانون بازنشستگان، تولد دوباره جهاد دانشگاهی است

معاون پشتیبانی و امور مجلس جهاد دانشگاهی با اشاره به تشکیل کانون بازنشستگان جهاددانشگاهی گفت: تشکیل این کانون تولدی دوباره برای جهاددانشگاهی است و ان‌شاءالله منبع خیر باشد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بهروز بادکو در مراسم اولین گردهمایی بازنشستگان جهاد دانشگاهی با اشاره به تشکیل کانون بازنشستگان جهاد دانشگاهی گفت: برخی عقیده داشتند این کانون باید زودتر تشکیل می‌شد که سرانجام با همت دوستان، کانون راه‌اندازی شد و امیدوارم این کانون پیگیر مسائل بازنشستگان باشد.

وی بابیان اینکه ثروت در کل دنیا به سه دسته تقسیم‌بندی می‌شود، توضیح داد: دسته اول ثروت‌های طبیعی مانند کوه، جنگل و... است، دسته دوم ثروت‌های فیزیکی از جمله شهرها، صنایع، فرودگاه‌ها و هرچه که به دست انسان ساخته شده باشد است و ثروت سوم، ثروت سرمایه اجتماعی است که شامل احترام به یکدیگر، دوست داشتن و... می‌شود.

معاون پشتیبانی جهاد دانشگاهی با تاکید بر اینکه باید سرمایه اجتماعی را ارتقاء بخشیم، اظهار کرد: باید به دنبال این باشیم که سرمایه اجتماعی را برای همه افراد مخصوصا کسانی که در مجموعه جهاد دانشگاهی بودند ارتقاء بخشیم. باید سعی کنیم همان فرهنگی که جهاد دانشگاهی طبق آن تشکیل شد را ادامه دهیم و ارزش‌ها را حفظ کنیم.

بادکو ادامه داد: جوانان امروز متفاوت شده‌اند. ما باید به جوانان کمک کنیم تا همانند ما فرهنگ و ارزش‌های جهادی را حفظ کنند.

وی با اشاره به تشکیل کانون بازنشستگان جهاد دانشگاهی گفت: در مجموعه جهاد باید از امکانات جهاد و تجربه افراد به خوبی استفاده شود. از هنگامی که رییس جهاد دانشگاهی در دفتر مرکزی مشغول به کار شدند، یکی از برنامه‌هایشان این بود که از توانایی اعضای بازنشسته استفاده کنند.

بادکو با تاکید بر اینکه تشکیل کانون بازنشستگان تولدی دوباره برای جهاد دانشگاهی است، اظهار کرد: ان‌شاءالله این کانون منشاء خیر باشد.

بادکو در ادامه تاکید کرد: در خانواده‌هایی که جوانان آن از تجربیات بزرگترها استفاده می‌کنند میزان موفقیت بیشتر است. بنابراین جوانان جهاد باید از تجربیات پیشکسوتان استفاده کنند و پیشکسوتان با جوانان همانند فرزندان خود رفتار کنند.

معاون پشتیبانی و امور مجلس جهاد دانشگاهی در پایان گفت: ممکن است در مدت کوتاهی که افراد بازنشسته شده‌اند مشکلاتی وجود داشته باشد که باید با صبر به حل مشکلات کمک کنند.

انتهای پیام

کد N841653

وبگردی