آفتاب

اردوغان وِل کُن نیویورک تایمز نیست!

اردوغان وِل کُن نیویورک تایمز نیست!

اردوغان در مراسم ویژه پیروزی عثمانی در استانبول، برای سومین بار روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز را هدف انتقادهای خود قرار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه روز شنبه درمراسم پانصد و شصت و دومین سالروز «پیروزی ترک‌ها در استانبول» حضور یافت و این بار هم روزنامه نیویورک تایمز را از انتقادهای خود بی‌نصیب نگذاشت.

اردوغان گفت: این روزنامه زمانی عبدالحمید، سلطان عثمانی را «پادشاه مطلق» خوانده بود و امروز آنها جمهوری ترکیه و من را هدف گرفته و همان تنفری را دارند که زمانی نسبت به دولت عثمانی وجود داشت.

اردوغان به گزارش‌های نیویورک تایمز در 1908 درباره «انقلاب جوانان ترک ترکیه» اشاره کرد که قانون اساسی 1876 عثمانی را احیا کرده و به حکومت سلطان عبدالحمید پایان دادند.

در آستانه انتخابات پارلمانی هفتم ژوئیه، اردوغان انتقادها علیه صداهای منتقد رسانه‌های کشورش در رسانه‌های خارجی را افزایش داده است. وی اخیراً در 25 و 26 مه از روزنامه نیویورک تایمز به دلیل سرمقاله 22 مه انتقاد کرده بود.

اردوغان در سخنرانی روز شنبه خود بار دیگر گفت که نیویورک تایمز به «لابی ارامنه نزدیک است و اخیراً همکاری خود با پنسیلوانیا» را آغاز کرده است. اشاره وی به فتح‌الله گولن، روحانی ترک‌تبار ساکن ایالت پنسیلوانیای آمریکا بود.

روز شنبه صدها هزار تن از مردم در میدان ینیکاپی استانبول تجمع کرده و شاهد مراسم سنتی با حضور سربازانی در پوشش سربازان عثمانی بودند.

انتهای پیام

کد N841632

وبگردی