آفتاب

ابراز نگرانی روسیه نسبت به سیاستهای آمریکا و گسترش تروریسم در جهان

ابراز نگرانی روسیه نسبت به سیاستهای آمریکا و گسترش تروریسم در جهان

معاون وزیر دفاع روسیه ضمن اعلام اینکه قرار است کشورش در یک رزمایش ضدتروریستی در دریای چین جنوبی در سال 2016 شرکت کند، به شدت در مورد سیاستهای امریکا در منطقه آسیا- اقیانوسیه و همچنین گسترش تروریسم ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه راشاتودی، "آناتولی آنتونف"، معاون وزیر دفاع روسیه در نشست دفاعی در سنگاپور گفت: روسیه در 2016 و در کنار شرکای دیگر در منطقه آسیا- اقیانوسیه در رزمایش مشترک دریایی در دریای چین جنوبی شرکت می‌کند.

وی در جریان نشست "شانگری لا" در سنگاپور و در جمع وزرای دفاعی کشورهای شرکت‌کننده گفت: مسکو به شدت نگران امنیت خودش، استقرار سپرهای پیشرفته دفاع موشکی آمریکا، تروریسم و انقلاب‌های رنگین است. ما نگران سیاست‌های آمریکا در منطقه هستیم به ویژه از آن زمانی که به صورت سیستماتیک از اقدامات روسیه و چین انتقاد می‌کند. با وجود نگرانی‌های ما درباره سپر دفاع موشکی آمریکا، آنها همچنان به سیاست مخدوش کردن ثبات استراتژیک خود ادامه می‌دهند و به استقرار این سامانه در آسیا- اقیانوسیه می‌پردازند.

معاون وزیر دفاع روسیه همچنین گفت: تروریسم در حال تبدیل شدن به نیرویی تهدیدکننده در بسیاری از کشورهای جهان است و همچنین به تهدیدی برای کشورهای حوزه آسیا- اقیانوسیه در کنار دزدان دریایی، جرایم رایانه‌ای و قاچاق مواد مخدر تبدیل شده است. این واقعاً نگران‌کننده است که تروریست‌ها در بسیاری از کشورها در حال تبدیل شدن به یک نیروی جدی هستند و در برخی کشورها هم در حال دستیابی به قدرت هستند. طالبان همچنان به عنوان مشکل اصلی باقی مانده چون ائتلاف بین‌المللی نتوانست این گروه را شکست دهد. براساس برخی داده‌ها، هم‌اکنون 50 هزار شبه‌نظامی طالبان در افغانستان هستند.

این مقام مسوول وزارت دفاع روسیه ادامه داد: انقلاب‌های رنگین تحت حمایت و سازماندهی غرب می‌تواند در هر زمانی راه خود را به حوزه آسیا- اقیانوسیه باز کند. انقلاب‌های رنگین فراگیر در خاورمیانه همانند طوفانی بسیاری از کشورهای این منطقه را درنوردید. این بیماری به برخی از کشورهای اروپایی هم سرایت کرد؛ انقلاب‌های رنگینی که تماماً تحت کنترل خارج بود. به عنوان مثال، در پی کودتای اوکراین، این کشور به ورطه جنگ داخلی سقوط کرده و حامیان جنگ به دنبال سوق دادن کشور به یک ماجرایی و نظامی هستند. در حال حاضر فاجعه انسانی این کشور را در بر گرفته و تاکنون بیش از 6000 تن کشته شدند.

در این نشست روسیه بسته‌های پیشنهادی برای ممنوع کردن رزمایش‌های نظامی نزدیک مرز با کره‌شمالی و ژاپن اعلام کرد.

انتهای پیام

کد N841603

وبگردی