آفتاب
نقوی حسینی در گفتگو با مهر:

تذکرات و اخطارهای رهبری عامل حرکت مذاکرات در ریل منافع ملی است

تذکرات و اخطارهای رهبری عامل حرکت مذاکرات در ریل منافع ملی است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی نظارت مستمر مقام معظم رهبری بر مذاکرات و توصیه‌ها، تذکرات و اخطارهای به موقع ایشان و بیان صریح مذاکرات برای مردم را عامل حرکت مذاکرات در ریل منافع ملی و اقتدار خواند.

سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی به هیچ عنوان با بازرسی‌های غیرمتعارف موافقت نکرده و اجازه بازجویی از دانشمندان هسته‌ای را نمی‌دهد، گفت: مذاکرات برای ملت، مجلس و دولت اهمیت زیادی دارد و مردم به راحتی از کنار آن عبور نخواهند کرد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خطوط قرمز جمهوری اسلامی همانطور که رهبری انقلاب فرمودند اعلام شده است چه صراحتاً و به صورت شفاف و علنی که همه ملت از آن اطلاع دارند و چه خصوصی نسبت به تیم مذاکره‌کننده که چارچوب‌های حرکت آنها را روشن کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تیم مذاکره‌کننده نباید خطوط قرمز را نادیده یا کمرنگ بگیرد. باید خطوط قرمز دیده شود تا توافق نهایی، توافقی خوب باشد.

نقوی حسینی در تشریح ویژگی‌های توافق خوب، اظهار داشت: توافقی خوب و مورد تائید نظام است که هیبت و عظمت ملت ایران در آن حفظ شده، حقوق هسته‌ای کسب شود و تمام تحریم‌ها لغو گردد. نکته مهم اینجاست که بازرسی‌ها از مراکز هسته‌ای باید در چارچوب بازرسی‌های بین‌المللی بوده و فراتر از آن نباشد.

وی نظارت مستمر مقام معظم رهبری بر مذاکرات و توصیه‌ها، تذکرات و اخطارهای به موقع ایشان را عامل حرکت مذاکرات در ریل منافع ملی و اقتدار خواند و گفت: این مواضع مقتدرانه باعث شده 1+5 پای میز مذاکره در مقابل طرف‌های ایرانی بنشیند و به منافع ملت تن دهد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استمرار نظارت رهبر انقلاب بر مذاکرات، ورود به موقع به موضوعات، دادن تذکرات و اخطارهای به موقع و در طول مذاکرات مردم را در جریان توافقات و موضوعات قرار دادن، اقتدار ملت را دوچندان کرده و باعث شده تیم مذاکره‌کننده در چارچوب خط قرمزها حرکت کرده و طرف غربی‌ نیز حساب کار را داشته باشد.

به گزارش مهر رئیس جمهور دیروز در مراسمی در وزارت کشور گفت: اسرار کشور باید محفوظ باشد مگر کسی در این شک دارد؟ حالا یک نصیحتی رهبر معظم انقلاب فرمودند و چون رهبر هستند باید نصیحت کنند. حالا عده ای راه می افتند می گویند دولت اگر تشنه شدی باید آب بخوری یا دولت تو اکسیژن نیاز داری و خودمان هم می دانیم. افرادی که امروز مسئولیت مذاکرات را دارند از لحاظ سیاسی و عمومی و در حد فنی در سطح بالایی هستند.

کد N841455

وبگردی