آفتاب

داعش زندان پالمیرا سوریه را منفجر کرد

داعش زندان پالمیرا سوریه را منفجر کرد

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که تروریست‌های داعش با کار گذاشتن بمب‌ در داخل و اطراف زندان شهر پالمیرا(تدمر)، این زندان را منفجر کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، دیده‌بان حقوق بشر سوریه با اعلام این خبر تاکید کرد که این انفجار موجب ویرانی زندان پالمیرا شده است.

تروریست‌های داعش اخیراً کنترل شهر تاریخی پالمیرا در مرکز سوریه را در دست گرفتند و بیش از 400 غیرنظامی را در این شهر اعدام کردند.

زندان پالمیرا که یکی از مخوف‌ترین و امنیتی‌ترین زندان‌های سوریه محسوب می‌شد، پس از اشغال شهر به دست داعش افتاد. بیش از 30 زندانی لبنانی حاضر در این زندان که برخی از آنها 35 سال در آنجا زندانی بودند به لبنان فرستاده شدند و اطلاع دقیقی از دیگر زندانیان موجود در آن در دست نیست.

تروریست‌های داعش اعلام کردند که طی درگیری‌های اخیر با نیروهای نظام سوریه در تدمر به چندین تن سلاح و مهمات و مقادیر قابل توجهی تجهیزات نظامی دست یافته‌اند.

داعش می‌گوید در اطراف شهر پالمیرا به 40 انبار مهمات، 12 هزار تفنگ، 21 تانک، 14 خودروی زرهی، 10 نفربر زرهی و میلیون‌ها گلوله دست یافته است.

داعش همچنین مدعی شده که بیش از 500 تن از نیروهای ارتش سوریه را که 15 تن از آنها دارای درجه‌های بالای نظامی بوده‌اند، کشته و نزدیک به 800 تن دیگر را به اسارت گرفته است.

انتهای پیام

کد N841391

وبگردی