آفتاب

درخواست کمک نظامی لیبی برای مقابله با داعش

درخواست کمک نظامی لیبی برای مقابله با داعش

دولت رسمی لیبی ضمن درخواست کمک نظامی از جامعه بین الملل برای مبارزه با داعش، نسبت به تسلط افراد مسلح بر میدان های نفت در نزدیکی شهر سرت هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، دولت لیبی با صدور بیانیه ای، جامعه بین الملل را به کمک های تسلیحاتی برای نیروهایش به منظور مقابله با داعش و از بین بردن برنامه این گروهک تروریستی جهت تصرف میادین نفتی فراخواند.
در این بیانیه آمده است: دولت طبرق تمام تلاش خود را برای بازپس گیری کنترل مجدد شهر سرت و فرودگاه آن از دست تروریست ها به کار خواهد گرفت. در اواخر فوریه گذشته دولت رسمی لیبی از سازمان ملل خواستار لغو ممنوعیت واردات سلاح برای خود به منظور مبارزه با گروهک داعش شد ولی تعدادی از اعضای شورای امنیت نسبت به ارائه سلاح به خاطر نگرانی از انتقال اشتباه و یا افتادن آن به دست تاجران سلاح، ابراز نگرانی کردند.
گفتنی است اخیرا داعش پایگاه هوایی القرضابیه را که فرودگاه بین المللی سرت در آن قرار دارد، تحت کنترل خود درآورده است، این اولین فرودگاهی است که افراد مسح از سال 2014 در لیبی به کنترل خود در می آوردند. همچنین گروهک داعش در فوریه گذشته مناطق گسترده ای از سرت را که میادین نفتی در آن قرار دارد تحت سیطره خود درآورد.

کد N841193

وبگردی