آفتاب
مسئولان عراقی:

داعش حدود ۵۰۰ کودک را در دیالی و الانبار به کار گرفته است

داعش حدود ۵۰۰ کودک را در دیالی و الانبار به کار گرفته است

دو مسئول عراقی گفتند که گروهک تروریستی داعش حدود ۵۰۰ کودک را در استان های دیالی و الانبار برای شرکت در جنگ، به کار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، جاسم السعدی فرمانده پلیس استان دیالی عراق گفت که گروهک داعش حدود ۱۰۰ کودک زیر ۱۶ سال را در مناطق تحت کنترل خود در این استان به کار گرفته است.

وی افزود: تروریست های داعش بعد از شستشوی مغزی، اغوا و فریب کودکان به روش های گوناگون از آنها در انجام عملیات انتحاری بهره برداری می کند.

فرمانده پلیس استان دیالی تصریح کرد: داعش تلاش می کند بعد از آموزش کودکان در پادگان های ویژه از آنها برای جنگ در میان عناصر خود علیه نیروهای عراقی در استان صلاح الدین استفاده کند. وی انتقال این کودکان به مناطق دیگر عراق و حتی مناطقی از سوریه را که تحت کنترل داعش قرار دارد، دور از انتظار ندانست.

همچنین فرحان محمد عضو شورای استان الانبار گفت که گروهک تروریستی داعش بیش از یک هفته است که با استفاده از کودکان و انتقال آنها به پادگان های شهر القائم واقع در مرز با سوریه، حملاتی را در شهرهای الرطبه، القائم و عانه وراوه واقع در غرب الانبار شروع کرده است.

وی با بیان اینکه داعش بیش از ۴۰۰ کودک را برای به کارگیری آنها در جنگ ربوده است، نسبت به استفاده از کودکان در تمام مناطق تحت کنترل داعش در الانبار و استفاده از آنها در عملیات تروریستی هشدار داد.

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__hggasdgjhsagd_once'] 
کد N841146

وبگردی