آفتاب

باهنر: دلواپسی‌ها رنگ بی اعتمادی نگیرد

باهنر: دلواپسی‌ها رنگ بی اعتمادی نگیرد

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی نگرانی‌ها در مورد مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 گفت که دلواپسی‌ها نباید رنگ بی‌اعتمادی به خود بگیرد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی نگرانی‌ها در مورد مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 گفت که دلواپسی‌ها نباید رنگ بی‌اعتمادی به خود بگیرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا باهنر در نشست خبری امروز (شنبه) خود که در باشگاه خبرنگاران جوان برگزار شد با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در پاسخ به این سوال که آیا مجلس به موضوع مذاکرات ورود می‌کند گفت: مجلس از اول هم به مساله هسته‌ای ورود کرده و این موضوع را دنبال می‌کند، اما این ورود مجلس با ورود شورای عالی امنیت ملی و دولت متفاوت است. ما در ایران چیزی به نام وتو نداریم و اگر مجلس چیزی را تصویب کند کسی نمی‌تواند آن را وتو کند. به هر ترتیب مجلس در جریان امور قرار دارد اما نه جزئیات و ریز این مساله البته در هر دور مذاکره که انجام می‌شود تیم دیپلماسی به مجلس گزارش می‌دهد.

وی با بیان اینکه خط قرمزها در زمینه هسته‌ای خط قرمز نظام است ادامه داد: یک سری خطوط قرمز وجود دارد که در شورای عالی امنیت ملی تعریف می‌شود و مسئولین مذاکره کننده باید آن را رعایت کنند. مجلس هم پتانسیل قدرت حقوقی این آمادگی را دارد که هرجا ضرورت است، آن را تصویب کند اما چون فرایند تصویب و لغو قانون فرآیند طولانی و جامعی است تا جایی که ضرورت ندارد قانون تصویب نمی‌کنیم.

نایب رییس مجلس خاطرنشان کرد: من اطمینان دارم در نهایت به هر نقطه‌ای که در مذاکرات برسیم، مجلس، دولت و بقیه مقامات با هم یک تصمیم می‌گیرند؛ البته نظرات در مجلس متفاوت است؛ دلواپسی‌هایی وجود دارد که باید باشد، اما برخی اینقدر دلواپسی‌ها را غلیظ می‌کنند که به تیم مذاکره کننده شک و تردید می کنند و با واژه‌های خارج از عرف و تند از آن‌ها یاد می‌کنند. در حالی که ما به تیم مذاکره کننده اعتماد داریم و اگر دلواپسی هست به خاطر این است که دشمن مکار و غدار است و حتی پای امضای خودش هم نمی ایستد؛ لذا به تیم مذاکره کننده هشدار می‌دهیم که حواسش جمع باشد.

ادامه دارد...

کد N840979

وبگردی