آفتاب

"اشعه مرگ"؛ تخیلی که به واقعیت نزدیک می‌شود

"اشعه مرگ"؛ تخیلی که به واقعیت نزدیک می‌شود

وزارت دفاع آمریکا از آزمایش موفق اولین نمونه از سلاح لیزری هوایی خود خبر داد که از قدرت نابود کنندگی بسیار بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بنا بر اعلام سازمان "پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی آمریکا" موسوم به (DAEPA) این سلاح لیزری کوچک که قابلیت حمل بر روی جنگنده و هواپیماهای بمب افکن ارتش آمریکا را دارد، می‌تواند تحولی بزرگ در صنعت سلاح‌های لیزری محسوب شود.

این آژانس که زیرنظر پنتاگون کار می‌کند اعلام کرد، آزمایش‌های اولیه سلاح جدید که نام "اشعه مرگ" بر روی آن گذاشته شده، با موفقیت انجام شده است و ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که قدرت بی‌سابقه‌ای در هدف قرار دادن اهداف زنده و غیر زنده در مقیاس‌های مختلف دارد.

این سلاح در آزمایش‌های اولیه عملکرد بسیار خوبی در هدف قرار دادن خمپاره، موشک‌های با سطح پروازی پایین و هواپیماهای بدون سرنشین از خود نشان داده است و در نشانه‌گیری هدف دقیق عمل می‌کند.

بنابر این گزارش، سلاح جدید از تازه‌ترین تکنولوژی‌های ارتش آمریکا در زمینه لیزر استفاده می‌کند و هدف از برنامه 14 ساله ساخت آن، تولید سلاحی لیزری با قدرت 150 کیلووات و با حجمی 10 برابر کوچکتر از سلاح‌های لیزری کنونی بوده است که این امر امکان استفاده از این سلاح در هواپیماهای نظامی را می‌دهد.

پنتاگون اعلام کرده که با توجه به افزایش توانمندی‌های دشمنان ایالت متحده در ساخت سلاح‌های زمین به هوا، آمریکا نیاز دیده است تا پاسخی مناسبی برای مقابله با این تهدیدات داشته باشد و سلاح لیزر یکی از بهترین راه‌ها در این زمینه است که می‌تواند با سرعت و قدرت زیاد جنگنده‌های آمریکایی را در برابر حملات دشمنان محفاظت کند.

آمریکا سال گذشته اعلام کرد که یکی از کشتی‌های خود در خلیج فارس را به سلاح لیزری مسلح کرده که هدف از آن آزمایش این سلاح‌ جدید و سنگین وزن در محیط عملیاتی بود.

انتهای پیام

کد N840820

وبگردی