آفتاب

داوداوغلو: تصاویر انتقال سلاح به شورشیان سوری دسیسه انتخاباتی است

داوداوغلو: تصاویر انتقال سلاح به شورشیان سوری دسیسه انتخاباتی است

نخست وزیر ترکیه در واکنش به انتشار تصاویری در خصوص انتقال سلاح از این کشور برای شورشیان سوری، این موضوع را یک دسیسه انتخاباتی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، «احمد داوداوغلو» با بیان این مطلب گفت: این حرکت یک اقدام غیر قانونی علیه منافع ترکیه است و ما آن را محکوم می کنیم. 

ترکیه در ماه آتی میلادی صحنه انتخابات پارلمانی است و تلاش احزاب برای افزایش میزان آرا در این رقابت ها ادامه دارد. 

داوداوغلو در حالی انتقال تسلیحات از این کشور برای شورشیان سوری را یک دروغ و دسیسه انتخاباتی می داند که در یک ماه اخیر مطالب متعددی در این رابطه منتشر شده است. 

در همین رابطه روزنامه جمهوریت در شماره دیروز تصاویری از کامیون هایی را منتشر کرده که حامل تسلیحات برای شورشیان حاضر در سوریه هستند. 

در دو هفته اخیر ارسال تسلیحات توسط ترکیه برای شورشیان سوری هیاهوی زیادی را در داخل این کشور به راه انداخت و ابتدا «کمال قلیچداراوغلو» رئیس حزب جمهوریخواه خلق، به عنوان اصلی ترین رقیب حزب حاکم انتقادات تندی را متوجه دولت کرد و پس از آن خبرهایی منتشر شد که حکایت از نقش مستقیم سرویس اطلاعاتی ترکیه در انتقال این تسلیحات داشت. 

به دنبال انتشار این اخبار، چندتن از اعضای ارتش ترکیه به اتهام مشارکت در امر انتقال سلاح برای شورشیان سوری بازداشت شدند. 

به گزارش مهر، ار ابتدای آغاز بحران سوریه ترکیه در صف حمایت از شورشیان و تروریست های حاضر در این کشور درآمد و تمامی افراطیونی که قصد ملحق شدن به تروریست های سوری را داشتند بعد از سفر به ترکیه این کار را انجام می دادند. 

علاوه بر آن در طی سال های گذشته تمامی سلاح های ارسالی برای شورشیان سوری از کشورهای مختلف نیز از طریق ترکیه به دست تروریست ها می رسید.

کد N840710

وبگردی