آفتاب

اعتراض پشتون‌های پاکستان به گروگان‌گیری اخیر در این کشور

اعتراض پشتون‌های پاکستان به گروگان‌گیری اخیر در این کشور

صدها تن از پشتون‌های پاکستان در اعتراض به گروگان‌گیری اخیر که منجر به مرگ 19 تن شد به خیابان‌ آمدند و از دفن کردن قربانیان خود تا زمان تضمین دولت برای رسیدگی به وضعیت حفاظتی آن‌ها خودداری کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، معترضان با قرار دادن 16 تابوت به همراه جنازه‌های قربانیان حادثه اخیر در مقابل فرمانداری کویته به اعتراض پرداختند.

الله داد، رهبر محلی پشتون‌ها در این باره گفت، بازماندگان حادثه گروگان گیری اخیر اظهار کرده‌اند که عاملان مسافران پشتون را از سایرین جدا کرده و در حالی که به بلوچ‌ها اجازه فرار می‌دادند، پشتون‌ها را به صف کردند و آنها را که دست کم 19 نفر بودند به رگبار بستند. شش تن دیگر بعدتر نجات داده شدند.

الله داد ادامه داد: گناه مسافران پشتون‌های که در این حمله کشته شدند چه بود؟ ما از دولت تضمین می‌خواهیم که عاملان بازداشت و محاکمه شوند.

شبکه خصوصی “Geo TV” مصاحبه‌ای با یکی از این بازماندگان منتشر کرده است. این فرد در مصاحبه خود می‌گوید، عاملان حمله لباس نیروهای امنیتی را به تن داشته‌اند. این ادعا سخنان الله داد مبنی بر چک شدن کارت‌های شناسایی مسافران از سوی عاملان همخوانی دارد.

معترضان پس از دیدار با مقامات کاملا صلح آمیز پراکنده شدند. مقامات نیز اطلاع دادند 200 نیرو در عملیات شناسایی این افراد حضور دارند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

انتهای پیام

کد N840707

وبگردی