آفتاب
یوسفیان ملا:

مجلس در جریان افزایش قیمت بنزین نبوده است

مجلس در جریان افزایش قیمت بنزین نبوده است

آمل - نماينده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: افزايش قيمت بنزين تصميم دولت است و مجلس در جريان اين تصميم دولت نبوده است.

عزت الله يوسفيان ملا در گفتگو باخبرنگار مهر بیان کرد: بالابردن قيمت حامل های انرژی از سوی دولت خلاف قانون نيست و جزو اختيارات دولت است و می تواند هر ساله قيمت حامل های انرژی را افزايش دهد.

وی با بيان اينكه هر كشوری براي مهار افزايش قيمت تورم اقدامات خاص خود را دارد، افزود: در كشورهای اروپایی اگر  قيمت اغذيه و خوراک را افزايش دهيم ناگهان اين افزايش قيمت منشا تورم می شود و همه كالاها در آن كشور افزايش پيدا می کند.

نماينده مردم آمل در مجلس با تاكيد براينكه هر كشور طبع اقتصادی خودش را دارد، گفت: متاسفانه در ايران با بالارفتن قيمت سوخت خصوصا بنزين قيمت كليه اجناس و كالاها بالا خواهد رفت و باعث ايجاد تورم می شود.

يوسفيان ملا خاطرنشان كرد: بالا رفتن قيمت بنزين در ايران يك تاثير بسيار نامطلوب بر روی‌ ساير كالاها خواهد گذاشت.

وی علت گران شدن بنزين را حذف نشدن حجم عظیمی از افرادی كه مستحق دريافت يارانه نيستند عنوان كرد و گفت: اين يك جمعيت چندين ميليون نفری است كه بايد از گرفتن يارانه حذف شوند كه حذف نشدن آنان سبب كسری دولت شده است.

عضو مجمع نمايندگان مازندران با بيان اينكه قيمت بنزين به صورت ناگهانی افزايش پيدا كرده است، افزود: انتظار نداشتيم كه قيمت بنزين تا به اين حد افزايش پيدا كند.

عزت الله يوسفيان ملا گفت: قیمت ها هر سال یک حرکتی دارد و یک چیزی طبیعی است ولی این میزان را ما نمایندگان مجلس انتظار نداشتیم که بنزین ۷۰۰ تومانی در طول یک شب به ۱۰۰۰ تومان افزایش پیدا کند و این عدد بسیار بالا است.

کد N840571

وبگردی