آفتاب

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی به تشریح برنامه‌های سالگرد بزرگداشت امام (ره) پرداخت

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی به تشریح برنامه‌های سالگرد بزرگداشت امام (ره) پرداخت

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: رویکرد اصلی ما در جهاد دانشگاهی زنده نگه داشتن روحیه‌ خودباوری است که امام (ره) در جوانان ایران زنده کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهدی فیض در نشست خبری اعلام برنامه‌های مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) با اشاره به این‌که جهاد دانشگاهی توانسته است افتخارات بزرگی در حوزه علم و فناوری به دست آورد، اظهار کرد: در حوزه فرهنگی نیز سعی کرده‌ایم نگاه خودباوری را مطابق تأکید امام (ره) در بین دانشگاهیان زنده نگه داریم.

وی توضیح داد: مبنای کار جهاد دانشگاهی در حوزه امام (ره) و انقلاب مستند به فرمایشات امام (ره) با تأکید بر وصیتنامه، سیره زندگی امام (ره) و نحوه تصمیم‌گیری ایشان در دوران انقلاب و فرمایشات مقام معظم رهبری درباره امام خمینی (ره) است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری تأکید دارند که جهت‌گیری کلی انقلاب اسلامی و حرکت ما باید به سمت تمدن نوین اسلامی باشد، گفت: جهاد دانشگاهی تلاش دارد تا در این زمینه نقشی موثر در حوزه سخت‌افزاری یعنی علمی و فناوری و حوزه نرم‌افزاری یعنی اصلاح رفتار و الگو و سبک زندگی داشته باشد.

فیض با اشاره به این‌که برای مدت یک ماه و نیم است که ستاد بزرگداشت مراسم سالگرد امام (ره) را تشکیل داده‌ایم و 7 جلسه برگزار شده است به تشریح برنامه‌های بزرگداشت امام (ره) در سال 94 پرداخت و گفت: بهمن‌ماه امسال همایش بین‌المللی گفتمان اسلام سیاسی امام خمینی (ره) و جهان معاصر را با کمک موسسه تنظیم نشر و آثار امام خمینی (ره) برگزار خواهیم کرد که در این همایش قصد داریم از آثار و مقالات صاحب‌نظران خارجی استفاده کنیم.

وی توضیح داد: از تعدادی از مهمانان خارجی که برای مراسم سالگرد امام خمینی (ره) شرکت می‌کنند برای ارائه مقاله در همایش بین‌المللی گفتمان اسلام سیاسی امام خمینی (ره) و جهان معاصر دعوت خواهیم کرد و در نشستی که فردا در همین راستا برگزار خواهد شد توضیحات لازم را به مهمانان خارجی ارائه خواهیم کرد.

فیض تأکید کرد: هدف کلی همایش بین‌المللی گفتمان اسلام سیاسی امام خمینی (ره) و جهان معاصر مقایسه تطبیقی گفتمان سیاسی امام (ره) با سایر گفتمان‌های رقیب است که توسط دشمن ایجاد شده‌اند از جمله طالبان و داعش و قصدشان این است که اسلام را در جهان معاصر تخریب کنند.

وی افزود: بخش داخلی این همایش نیز در آبان‌ماه برگزار می‌شود و برگزیدگان در همایش بین‌المللی ارائه مقاله خواهند داشت.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی به دیگر برنامه‌های سالگرد بزرگداشت امام خمینی (ره) در سال 94 اشاره کرد و گفت: تولید ویژه‌نامه تخصصی رایحه با محور اندیشه‌های امام (ره) و نسبت دیدگاه‌های امام (ره) با قرآن پیگیری خواهد شد که شماره خردادماه آن در مورد دیدگاه‌های قرآنی امام خمینی (ره) خواهد بود. همچنین امروز پایگاه جامع اطلاعات علمی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی رونمایی می‌شود که در کارهای پژوهشی قابل ارائه در این سایت به موضوع جنگ نرم توجه ویژه شده است.

وی با اشاره به این‌که به عنوان برنامه‌های سالگرد بزرگداشت امام (ره) بازدید تعدادی از مهمانان خارجی را از دستاوردهای علمی فرهنگی جهاد دانشگاهی خواهیم داشت، گفت: تعدادی از مهمانان خارجی با توجه به رشته تحصیلی از پژوهشگاه رویان، سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، موسسه خبری ایسنا و ایکنا بازدید خواهند کرد.

وی تأکید کرد: برای پوشش خبری مراسم سالگرد امام خمینی (ره) پرونده ویژه خبری در سایت ایسنا و ایکنا راه‌اندازی خواهد شد.

فیض با اشاره به انتشار کتاب امام (ره) در کلام رهبری را نیز در برنامه‌های امسال بزرگداشت امام خمینی (ره) خواهیم داشت، تصریح کرد: به واحدهای سراسر کشور برای انجام فعالیت‌های داخلی در حوزه امام (ره) و انقلاب اسلامی دستورات لازم را ابلاغ کرده‌ایم که گزارش تفصیلی آن منتشر خواهد شد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی افزود: مسابقه دانشجویی برای دانشجویان استان تهران تحت عنوان الفبای انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد که از دانشجویان درخواست شده است به ازای هر یک از حروف الفبا یک واژه مرتبط با انقلاب اسلامی را پیشنهاد دهند.

انتهای پیام

کد N840493

وبگردی