آفتاب
رئیس جهاد دانشگاهی:

اتحاد در جهان اسلام از تأکیدات امام خمینی (ره) بود

اتحاد در جهان اسلام از تأکیدات امام خمینی (ره) بود

رئیس جهاد دانشگاهی تصریح کرد: از ویژگی‌های منحصر به فرد امام خمینی (ره) ایجاد روحیه خودباوری و عزت نفس در میان مسلمین بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حمیدرضا طیبی در نشست خبری اعلام برنامه‌های بزرگداشت سالگرد امام خمینی (ره) با اشاره به دیدگاه‌های سیاسی امام خمینی (ره) قبل و بعد از انقلاب در مورد رژیم طاغوت، اظهار کرد: امام خمینی (ره) با صراحت مخالفت خود نسبت به اقدامات رژیم گذشته به ویژه کاپیتولاسیون را اعلام کردند و مردم نیز حمایت خوبی از مبارزات امام داشتند.

وی با اشاره به این‌که در دوران انقلاب همه انقلابیون مسلمان که علیه رژیم فعال بودند حول محور دیدگاه‌های امام (ره) فعالیت می‌کردند، تصریح کرد: هم راستایی امام (ره) و انقلابیون باعث شد تا انقلاب اسلامی در مقام مقایسه با سایر انقلاب‌ها بسیار زودتر از تصور به پیروزی برسد.

طیبی با بیان این‌که بعد از انقلاب سیره و زندگی حکومتی امام خمینی (ره) و زندگی شخصی ایشان برای همه الگو بود، خاطرنشان کرد: تشکیل مجموعه‌ای مثل جهاد دانشگاهی نتیجه خودباروی بود که امام (ره) در میان مردم، نسل جوان و دانشگاهیان ایجاد کرده بودند و در واقع از ویژگی‌های بارز امام (ره) ایجاد خودباوری و عزت در میان مسلمین بود.

رئیس جهاد دانشگاهی افزود: از تأکیدات امام (ره) که امروز از ضروریات جامعه نیز به حساب می‌آید، تأکید بر وحدت و اتحاد کلمه در جهان اسلام است به ویژه در میان نیروهای وفادار به انقلاب اسلامی.

طیبی با اشاره به ضرورت همراهی و همزبانی بین نیروهای سیاسی انقلاب اسلامی و ضرورت توجه به آن در کشور ما، تصریح کرد: لازم است نسل جوان و دانشگاهی که آینده‌سازان کشورمان هستند و امام (ره) را به طور مستقیم درک نکرده‌اند، بتوانند با سیره حکومتی و زندگی شخصی امام آشنا شوند که در این راستا جهاد دانشگاهی در حد توان اقدامات لازم را انجام داده است.

وی با اشاره به این‌که به طور تخصصی مرکز امام (ره)،‌ ولایت فقیه و انقلاب اسلامی سال‌هاست که در جهاد دانشگاهی فعالیت می‌کنند،‌ گفت: امروز نیز پایگاه جامع اطلاعات علمی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی رونمایی می‌شود که اطلاعات جامع و تخصصی در اختیار محققین این حوزه قرار خواهد داد.

انتهای پیام

کد N840452

وبگردی