آفتاب

جلسات کمیسیونهای مجلس خبرگان رهبری برگزار شد

جلسات کمیسیونهای مجلس خبرگان رهبری برگزار شد

جلسات کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری با حضور اعضای هر شش کمیسیون این مجلس، برگزار و مسائل داخلی، منطقه ای و بین المللی مورد بحث، بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جلسات کمیسیون‌های تحقیق، اصل 107 و 109 قانون اساسی، سیاسی اجتماعی، بررسی راه های پاسداری و حراست از ولایت فقیه مجلس خبرگان رهبری، مالی و اداری و آیین نامه مجلس خبرگان رهبری با حضور اعضای هر شش کمیسیون این مجلس در ساختمان دبیرخانه مجلس خبرگان در قم به ترتیب برگزار و مسائل داخلی، منطقه ای و بین المللی مورد بحث، بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

کمیسیون تحقیق

در جلسه کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان رهبری پیرامون مسائل مهم روز کشور و منطقه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

کمیسیون اصل 107 و 109 قانون اساسی

در جلسه کمیسیون کمیسیون اصل 107 و 109 قانون اساسی نیز که اولین جلسه خود بعد از اجلاس اسفندماه را برگزار کردند انتخابات داخلی هیئت رئیسه کمیسیون انجام گرفت که پس از رأی گیری اعضای هیئت رئیسه قبلی تثبیت شدند.

کمیسیون سیاسی اجتماعی

دومین جلسه کمیسیون سیاسی اجتماعی در سال جاری با حضور اعضاء برگزار شد. در این جلسه پس از بحث و بررسی مسائل داخلی و بین المللی از جمله بحث مذاکرات هسته ای و لزوم پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص بر پرهیز از تضعیف تیم مذاکره کننده هسته ای تأکید شد. سپس چند تن از کارشناسان فضای مجازی، گزارشی از حوزه رسانه و فضای مجازی و میزان تأثیرگذاری فرهنگی این حوزه بر جامعه ارائه دادند.

کمیسیون بررسی راه های پاسداری و حراست از ولایت فقیه مجلس خبرگان رهبری

اولین جلسه این کمیسیون پس از هفدهمین اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری که در اسفند 93 برگزار شده بود تشکیل شد. در ابتدای این جلسه، نخست اعضای هیئت رئیسه این کمیسیون، انتخاب شدند. در ادامه، مسأله پیگیری جدی مصوبات این کمیسیون، مورد تأکید قرار گرفت. سپس پیرامون مسائل فرهنگی و اعتقادی با محوریت ولایت فقیه در جامعه بحث و تبادل نظر شد و بر تقویت و ترویج هر چه بیشتر معارف دینی و معنویات در جامعه در بین جوانان به ویژه قشر دانش آموز و دانشجو تأکید گردید.

کمیسیون مالی و اداری

در جلسه کمیسیون مالی و اداری که اولین جلسه خود بعد از اجلاس اسفندماه این مجلس را برگزار کردند انتخابات داخلی جهت تعیین هیئت رئیسه این کمیسیون انجام گرفت که پس از رأی گیری تغییری در ترکیب هیئت رئیسه پیشین رخ نداد.

کمیسیون آیین نامه

در جلسه کمیسیون آیین نامه مجلس خبرگان رهبری نیز طرح های پیشنهادی جهت طرح در اجلاس آتی مجلس خبرگان که هجدهمین اجلاسیه رسمی این مجلس می باشد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، هجدهمین اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری در روزهای دهم و یازدهم شهریور امسال در محل ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی در تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

کد N840325

وبگردی