آفتاب

موافقت ایران با آموزش اولین گروه کتابداری و ترمیم نسخ خطی اردن

موافقت ایران با آموزش اولین گروه کتابداری و ترمیم نسخ خطی اردن

در دیدار سفیر کشورمان با مدیرکل رسانه، انتشارات و چاپ و نشر اردن با آموزش اولین گروه کتابداری و ترمیم نسخ خطی اردن توسط ایران موافقت شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی فردوسی پور  سفیر کشورمان در اردن در راستای گسترش همکاریهای دوجانبه با دکتر امجد قاضی مدیر کل رسانه، انتشارات و چاپ و نشر اردن دیدار کرد.

فردوسی پور در این دیدار ضمن معرفی فعالیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان‌ اسناد و كتابخانه‌ ملي جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ که مؤسسه‌اي‌ آموزشي‌، پژوهشي‌، علمي‌ و خدماتي‌ است بر گسترش همکاری ها در حوزه چاپ و نشر بین دو کشور تاکید کرد.

در این دیدار سفیر کشورمان برای برگزاری دوره هاي آموزشي تخصصی برای کارشناسان اردنی اعلام آمادگی کرد که مورد استقبال دکتر امجد قاضی قرار گرفت. بر اساس این پیشنهاد دوره تخصصی حفظ، نگهداری و ترمیم آثار و کتب نفیس قدیمی توسط سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران با بالاترین استانداردهای آموزشی برای طرف اردنی اجرا می شود.

امجد قاضی نیز ضمن ارائه گزارشی از سابقه سازمان رسانه، انتشارات و چاپ و نشر اردن، حیطه فعالیت های سازمان تحت نظارت خود را برشمرد. این سازمان مانند وزارت ارشاد در بخش رسانه ها عمل کرده و عموماً صادرکننده مجوزها در حوزه چاپ و نشر و مطبوعات و نیز سایتهای خبری است. همچنین بر تولیدات سینمایی، فیلم و حوزه فرهنگی در فضای مجازی نظارت دارد.

مدیر سازمان مذکور با توجه به جایگاه اردن در جهان عرب که از حیث تیراژ چاپ و انتشارات عمومی و علمی و نیز حوزه فضای مجازی، به ویژه آزادی های نشر و بیان به عنوان جایگاهی مناسب محسوب می شود خواستار گسترش همکاری های فرهنگی شد.

دکتر امجد قاضی ضمن ابراز خشنودی از اینکه آقای عبدالله ابو رمان سفیر کنونی پادشاهی اردن در تهران، سابقه مدیر کلی در پست کنونی وی را سالها پیش داشته آن را نشانه ای برای موفقیت در همکاری های دوجانبه در این حوزه دانست.

خاطرنشان می شود مدیر این سازمان توسط نخست وزیر انتخاب و با تایید هیئت دولت منصوب می شود. از این رو به لحاظ جایگاه، ارتباط مستقیمی با نخست وزیر دارد که اکنون به وزیر امور رسانه ای منصوب شده است.

طرفین با توجه به وضعیت منطقه، بر ضرورت همکاری های مشترک در زمینه های کارشناسی و تخصصی این حوزه تاکید کردند.

کد N840195

وبگردی