آفتاب
رحمانی فضلی در جمع فرمانداران:

خواستار اجرای صحیح قانون و عدالت انتخاباتی هستیم

خواستار اجرای صحیح قانون و عدالت انتخاباتی هستیم

وزیر کشور در همایش فرمانداران سراسر کشور گفت: ما طرفدار هیچ حزبی نیستیم و به دنبال این نیستیم که شخص خاصی رأی بیاورد، بلکه به دنبال اجرای صحیح قانون و اجرای عدالت انتخاباتی هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی در همایش فرمانداران سراسر کشور با اشاره به موضوع انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: انتخابات یکی از مراحل آزمایش و میزان اعتماد و توجه مردم به دولت و حاکمیت است. اگر انتخابات از منظر مردم خدشه‌دار باشد و مشی قانون و روش سالم توسط مسئولین اعم از دولتی و نظارتی دچار اشکال شود، درجه اعتماد مردم به حاکمیت کم خواهد شد.

وی افزود: ما طرفدار هیچ حزبی نیستیم و به دنبال این نیستیم که شخص خاصی رأی بیاورد، بلکه به دنبال اجرای صحیح قانون و اجرای عدالت انتخاباتی هستیم.

وزیر کشور تاکید کرد: ما به دنبال این هستیم که اعتماد مردم تقویت شود و با احساس امنیت، پای صندوق انتخابات بروند و هر کسی دارای صلاحیت لازم بود و مردم به او رأی دادند، نماینده مجلس است و مورد حمایت وزارت کشور خواهد بود.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه بهانه‌جویی‌ها در ایام انتخابات زیاد می‌شود، گفت: برخی می‌خواهند از توان دولت در انتخابات استفاده کنند و ما نباید خود را در معرض این مسائل قرار دهیم. باید بی‌طرفی را رعایت کنیم و نباید از ظرفیت دولت در جهت انتخابات به نفع کسی استفاده کنیم.

وی خطاب به فرمانداران سراسر کشور گفت: از امروز باید مرتب رصد، تحلیل و جمع‌بندی داشته باشیم. هر تخلفی از هر دستگاه اجرایی مورد پذیرش نیست. باید مسائل را رعایت کنید و باید هر گونه تخلفی را گزارش دهید.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه سخنرانی‌ها و اجتماعات در چارچوب مقررات، آزاد است گفت: تجمع‌های مربوط به انتخابات از زمان شروع انتخابات به طور رسمی آزاد است و هر گونه اقداماتی که منجر به التهابات سیاسی باشد، از نظر ما وجاهتی ندارد.

رحمانی‌فضلی افزود: تجمع‌ها در موضوعات عمومی و ملی که مورد وفاق رهبر معظم انقلاب و قوای سه‌گانه است، لزومی به آمدن به کف خیابان را ندارد.

وی با اشاره به موضوع مذاکرات هسته‌ای خاطر نشان کرد: مذاکرات هسته‌ای در چارچوب قوانین و با نظارت رهبر معظم انقلاب و دستگاه‌های نظارتی پیش می‌رود و لزومی ندارد که در مورد مسائل ملی در جامعه، دو گروه مخالف و موافق تجمع کنند. ما هیچ مجوزی را له یا علیه موضوعی که جنبه عمومی دارد، در کف خیابان نخواهیم داشت.

ادامه دارد...

کد N840172

وبگردی