آفتاب
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

ترویج زبان و خط فارسی، سیاست­ ابلاغ‌شده است

ترویج زبان و خط فارسی، سیاست­ ابلاغ‌شده است

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از کارهای بسیار اساسی در حوزه دیپلماسی فرهنگی را «ترویج زبان و خط فارسی» عنوان کرد.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از کارهای بسیار اساسی در حوزه دیپلماسی فرهنگی را «ترویج زبان و خط فارسی» عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، حسین نوش‌آبادی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: گسترش زبان فارسی یکی از سیاست‌های کلی نظام است و مقام معظم رهبری نیز بارها تاکید فرموده‌اند که باید از همه ابزارها و امکانات لازم برای گسترش زبان و خط استفاده کنیم.

او خاطرنشان کرد: برخی بر این باورند که ما فقط به دنبال گسترش زبان فارسی هستیم، اما دیدگاه مقام معظم رهبری این است که در کنار گسترش زبان، باید خط و ادبیات فارسی هم گسترش پیدا کند.

معاون وزیر ارشاد با بیان اینکه متاسفانه برخی کشورهای فارسی‌زبان همسایه، رسم‌الخطشان فارسی نیست، گفت: این یک نقص است بنابراین باید در کنار توسعه زبان فارسی، خط فارسی نیز آموزش داده شود چراکه این یک سیاست تعریف‌شده و ابلاغ‌شده در دیپلماسی فرهنگی ماست.

او خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورهای جهان کرسی زبان فارسی دایر است و بسیاری از دانشگاه‌ها اعلام کرده‌اند که می‌خواهند زبان فارسی تدریس کنند و حتی درخواست استاد زبان فارسی کرده‌اند.

نوش‌آبادی با اشاره به دورانی که سفیر ایران در عمان بوده، گفت: به دلیل استقبال زیاد از یادگیری زبان فارسی، مرکز زبان فارسی در مسقط را تاسیس کردیم و در دانشگاه سلطان قابوس نیز کرسی زبان فارسی راه‌اندازی شد.

او با اشاره به انتقال شورای گسترش زبان فارسی از وزارت ارشاد به بنیاد سعدی، گفت: این ادغام‌ها برای گسترش زبان فارسی بسیار مبارک است و حمایت­‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از بنیاد سعدی همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N840066

وبگردی