آفتاب

وزیر خارجه عراق: حمایت‌های نظامی آمریکا با میزان نیازهای ما همخوانی ندارد

وزیر خارجه عراق: حمایت‌های نظامی آمریکا با میزان نیازهای ما همخوانی ندارد

وزیر خارجه عراق با انتقاد از عدم تناسب میزان حمایت‌های نظامی آمریکا از کشورش با نیازهای عراق تاکید کرد: دولت عراق مثل رژیم صدام برای مخفی کردن اشتباهاتش به دروغ پناه نمی‌برد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه کویتی "الجریده"، ابراهیم الجعفری، وزیر خارجه عراق با تاکید بر اینکه دولت عراق برای پنهان کردن اشتباهات و لغزش‌های خود مانند رژیم سابق به دروغ پناه نمی‌برد، گفت: دولت عراق مستقیماً سقوط الرمادی را اعلام کرد و این مساله نشانه ضعف دولت نیست، بلکه نشانه شفافیت دولت در تعامل با مردم عراق و تمام جهان است به نظر من باید بتوان رفتاری مناسب و شجاعت در اعتراف به اشتباهات را داشت.

الجعفری افزود: امروز می‌بینیم که جوانان غیور عراق در دفاعی جانانه از کشور خود، همه مناطق تحت تصرف داعش را بازپس می‌گیرند.

وزیر خارجه عراق اظهار داشت: موصل تنها شهری است که به صورت کامل در دست داعش است اما به زودی همراه با دیگر مناطق تحت کنترل داعش آزاد خواهد شد.

وی افزود: امروز مشکل حقیقی عراق این است که حجم بزرگی از رسانه‌ها و شبکه‌های خبری مختلف حقیقت را منتشر نکرده و واقعیت را آنگونه که باید منعکس نمی‌کنند و این همان موضوعی است که عراق از زمان سقوط رژیم سابق از آن رنج می‌برد.

وزیر خارجه عراق در پاسخ به سوالی درباره میزان حمایت‌های نظامی آمریکا از عراق گفت: حمایت نظامی آمریکا از عراق با حجم نیازهای واقعی ما تناسب ندارد از طرف دیگر این کمک‌ها با عمق خطراتی که متوجه کشور است نیز تناسب ندارد، البته پی بردن به این موضوع نیازی به دقت ندارد و کاملاً آشکار است.

انتهای پیام

کد N839987

وبگردی