آفتاب
اجمالی/ روحانی در همایش فرمانداران سراسر کشور:

دولت باید نقد شود/ اساس حرکت ثبات اقتصادی و آرامش بازار باشد

دولت باید نقد شود/ اساس حرکت ثبات اقتصادی و آرامش بازار باشد

رئیس جمهور در همایش فرمانداران سراسر کشور گفت: اولین درخواستم از شما این است که مسیر ثبات اقتصادی، آرامش بازار، تشویق سرمایه‌گذاری و حرکت به سمت رونق اقتصادی را به عنوان اساس حرکت قرار دهید.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن روحانی در همایش فرمانداران سراسر کشور با بیان اینکه امروز سرمایه‌داران و کارآفرینان مقیم کشور یا کشورهای دیگر برای سرمایه‌گذاری در کشور اظهار تمایل می‌کنند، گفت: این بدان معناست که سیاست‌های ما غلط نبوده است.

وی تاکید کرد: این به معنای آن است که مسیری که دولت انتخاب کرده، مسیر درستی است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما از نقد استقبال می‌کنیم، گفت: دولت باید نقد شود، ما باید نقد شویم، مردم و رسانه‌ها باید از ما انتقاد کنند.

روحانی با بیان اینکه ما از ابتدا هم بنای‌مان را با مشورت با اهل نظر گذاشته‌ایم، گفت: ما از اول هم به فال و فالگیر و جن‌گیر معتقد نبودیم. مبنای‌مان مشورت با صاحبنظران است.

وی افزود: انجمن‌های تخصصی، چهره‌های تخصصی؛ ما قرارمان این است که با آنها مشورت کنیم.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: دوستان اقتصادی اینجا شاهدند که در بسیاری از مسائل اقتصادی، نظر من چون مخالف با نظر کارشناسان بوده است، کنار گذاشته شده است. اگرچه هنوز معتقدم بسیاری از نظراتم درست بوده اما به نظر اکثریت عمل کرده‌ام.

روحانی افزود: وقتی در جمع ۲۰ نفره اقتصاددانان، ۱۲ نفر یک نظر را دارند، نمی‌شود تخلف کرد.

وی گفت: در بسیاری از مسائلی که دولت با آن روبروست، ما با بیت‌المال سر و کار داریم و پاسخ آن در روز قیامت سخت خواهد بود.

رئیس‌جمهور با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب گفت: مقام معظم رهبری در بحث انتخابات از حق‌الناس سخن گفتند؛ این حق‌الناس فقط در بحث انتخابات نیست. هر تصمیمی که ما اتخاذ کنیم که به زندگی مردم مربوط شود، حق‌الناس است.

روحانی ادامه داد: اگر ما تصمیمی بگیریم که یک واحد درصد تورم را بالا ببرد؛ این یعنی حق‌الناس. اگر تصمیمی اتخاذ شود که مسیر اقتصادی ما، مسیر رشد منفی داشته باشد؛ چه کسی باید پاسخ آن را بدهد؟

وی با اشاره به رشد منفی اقتصاد در سال ۹۱ و ۹۲، گفت: در این دو سال جمعاً ۹ درصد رشد منفی داشتیم؛ یعنی اگر در جیب فردی ۱۰۰ تومان بود، ما ۹ تومان آن را برداشتیم، یعنی از ثروت مردم کاسته‌ایم.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: در تمام تصمیم‌گیری‌هایمان باید همه مردم ایران و زندگی‌ آنها را مد نظر و پیش چشم خود قرار دهند.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خواستش از استانداران، فرمانداران و نمایندگان مجلس، گفت: اولین درخواستم از شما این است که مسیر ثبات اقتصادی، آرامش بازار، تشویق سرمایه‌گذاری و حرکت به سمت رونق اقتصادی را به عنوان اساس حرکت قرار دهید.

وی تاکید کرد: از همه چیز می‌توان گذشت، اما اشاره کردم اگر گروهی بخواهند به امید مردم لطمه بزنند، این قابل گذشت نیست.

رئیس‌جمهور گفت: چه نعمتی بالاتر از اینکه وقتی شمای استاندار، فرماندار یا وزیر وقتی در خیابانی راه می‌روید، چهره مردم را بشاش ببینید؛ این بالاترین مزد الهی است.

ادامه دارد...

کد N839952

وبگردی