آفتاب

حمایت لاوروف از عضویت کشورهای جدید در شورای امنیت

حمایت لاوروف از عضویت کشورهای جدید در شورای امنیت

وزیر امور خارجه روسیه از عضویت دائم کشورهای آلمان، هند، برزیل و ژاپن در شورای امنیت سازمان ملل متحد حمایت کرد و گفت قاره آفریقا نیز باید صدای خود را در این شورا داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری روسی اسپاتنیک، سرگئی لاوروف در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در نیویورک گفت آلمان نامزدی سزاوار و یک ملت اروپایی پیشروست که شایسته عضویت دائم در شورای امنیت است.

پیش از این بسیاری از کشورها از درخواست آلمان برای عضویت دائم در شورای امنیت انتقاد کرده و تاکید کرده بودند که این امر باعث می شود تا کفه ترازو به نفع کشورهای اروپایی عضو این شورا سنگین شود.

شورای امنیت سازمان ملل متحد دارای 15 عضو است که از میان آنها 5 کشور آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه و چین اعضای دائمی با حق وتو هستند و 10 کشور دیگر هریک برای 2 سال با رای گیری در مجمع عمومی و بدون حق وتو عضو این شورا می شوند.

این در حالی است که کشورهای هند، برزیل و ژاپن نیز درخواست عضویت دائم در شورای امنیت با حق وتو را دارند اما این امر تاکنون به تصویب نرسیده است. ساختار کنونی شورای امنیت به سال 1945 و پایان جنگ جهانی دوم بازمی گردد و بسیاری از کشورها خواهان تغییر در این ساختار هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__hggasdgjhsagd_once'] 
کد N839804

وبگردی