آفتاب
یک اقتصاددان تاکید کرد:

ضرورت برخورد بانک مرکزی با موسسات مالی غیرمجاز

ضرورت برخورد بانک مرکزی با موسسات مالی غیرمجاز

یک اقتصاددان معتقد است: موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز اعتماد جامعه را نسبت به نظام بانکی سلب می‎کنند که این مسئله به نفع اقتصاد کشور و سیستم بانکداری نیست.

مسعود سعادت‎مهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، با تاکید بر اینکه بانک مرکزی باید با موسساتی که نام آنها در فهرست موسسات دارای مجوز قرار ندارد، برخورد جدی داشته باشد، تصریح کرد: زمانی که اعتماد مردم به موسسات و بانک‌ها از بین برود سپرده‎های خود را نزد آنها نگهداری نکرده و سرمایه‎گذاری و رشد اقتصادی در جامعه کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: اگر موسسات اعتباری غیرمجاز بتوانند مجوزهای لازم را برای فعالیت اخذ کنند، زمینه برای اعطای تسهیلات در جامعه فراهم خواهد شد و چنین رخدادی به نفع اقتصاد است. هر چه تعداد موسسات مالی و اعتباری مجوزدار از سوی بانک مرکزی بیشتر باشد، شرایط برای سرمایه‎گذاری و رشد اقتصادی مطلوب‎تر خواهد بود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه‎ پیام نور لرستان خاطرنشان کرد: با رشد حجم پول در جامعه نیاز به موسسات اعتباری بیشتر از گذشته احساس می‎شود؛ رشد حجم پول، توسعه بانکداری الکترونیکی و تغییر فرهنگ مردم زمینه را برای افزایش تعداد موسسات اعتباری در سال‎های اخیر فراهم کرده است.

انتهای پیام

کد N839785

وبگردی