آفتاب

کامرون برای کسب حمایت از اصلاحات انگلیس به اروپا سفر کرد

کامرون برای کسب حمایت از اصلاحات انگلیس به اروپا سفر کرد

نخست وزیر انگلیس برای کسب حمایت از اصلاحات مورد نظر کشورش در اتحادیه اروپا اقدام به سفر به کشورهای این قاره کرده است.

خبرگزاری مهر - گروه بین الملل : «دیوید کامرون» در اولین گام از این سفر به فرانسه رفت. نخست وزیر بریتانیا که به پاریس سفر کرده بود گفت که وضعیت کنونی اتحادیه اروپا آن قدری که باید خوب نیست.

کامرون می‌خواهد با سفر به پایتخت‌های اروپایی برای اصلاحات مورد نظر خود در اتحادیه اروپا حمایت جلب کند.

نخست وزیر انگلیس در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، گفت که می‌خواهد اتحادیه اروپا رقابتی‌تر شود. او از اعضای اتحادیه خواست که برای موفقیت آن در کنار یکدیگر کار کنند. فرانسوا اولاند هم گفت که فرانسه خواهان ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا است.

به رفراندوم گذاشتن عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا یکی از وعده‌های انتخاباتی دیوید کامرون بود، اما او می‌خواهد پیش از آن برای تغییراتی در اتحادیه اروپا تلاش کند. کامرون در کنفرانس مطبوعاتی مشترکش با رئیس جمهور فرانسه گفت: به باور من تغییراتی هستند که اگر انجامشان دهیم، نه فقط بریتانیا، که بقیه اروپا نیز از آنها سود می‌برند.

اتحادیه اروپا، اتحادیه‌ای اقتصادی-سیاسی است که با ۲۸ عضو بزرگترین اقتصاد جهان به شمار می‌رود. ۱۹ کشور از اعضای اتحادیه از واحد پولی مشترک یورو استفاده می‌کنند. از دهه ۱۹۹۰ اتحادیه اروپا برای تبدیل به بازاری واحد تلاش کرده و به این ترتیب جا به جایی نیروی کار و سرمایه در آن آزادانه صورت می‌گیرد. اما در پی بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ احساسات ضد اتحادیه اروپا در برخی کشورهای عضو رشد کرده است.

در همین راستا کامورن از چند سال قبل زمزمه جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا را سر داده و سعی دارد تا با تهدید بروکسل به این ار به اصلاحات مورد نظر خود در قاره اروپا دست پیدا کند. 

در همین رابطه کامرون، روز جمعه در ملاقات با صدر اعظم آلمان، تلاش کرد  تا حمایت آنگلا مرکل،  را برای اصلاحات مورد نظرش در اتحادیه اروپا جلب کند.

سفر کامرون به آلمان در چارچوب تلاش های بریتانیا برای متقاعد کردن رهبران کشورهای اروپایی به ایجاد اصلاحات در اتحادیه اروپا تا قبل از برگزاری رفراندوم عضویت بریتانیا در این اتحادیه صورت می‌گیرد.

کامرون که پیش از سفر به آلمان با «اوا کپاتس» نخست وزیر لهستان دیدار کرد و نخست وزیر لهستان با پیشنهادهای کامرون در مورد قطع کمک های دولت به مهاجران اتحادیه اروپا مخالفت کرده است.

از زمان پیوستن لهستان به اتحادیه اروپا در سال ۲۰۰۴ میلادی، صدها هزار تن از اهالی این کشور به بریتانیا مهاجرت کرده اند.

اما در حالی که کامورن در حال دیدار با مقامات اروپایی است یکی از مقامات ارشد اقتصادی آلمان به بی‌بی‌سی گفته است که اروپا باید از مذاکره با نخست وزیر بریتانیا خودداری کنند.

بر اساس این گزارش جلب حمایت آنگلا مرکل که رهبری بزرگترین اقتصاد اروپا را برعهده دارد، برای موفقیت کامرون در مذاکراتش با اعضای اتحادیه اروپا مهم است.

کد N839668

وبگردی