آفتاب

هجوم ریزگردها به آسمان کرج/ وضعیت هوا ناسالم است

هجوم ریزگردها به آسمان کرج/ وضعیت هوا ناسالم است

کرج - مدیرکل هواشناسی استان البرز با اشاره به هجوم ریزگردها به آسمان کرج، گفت: در حال حاضر غلظت ریزگردها زیاد است و شاهد کاهش افق دید تا کمتر از پنج کیلومتر هستیم.

منصور رحمانیان در گفتگو با مهر، با اعلام وضعیت جوی استان البرز، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی در ۲۴ ساعت آینده هوای استان البرز قسمتی ابری و همچنین غبار آلود خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت جوی شهرستان کرج، گفت: آسمان کرج از صبح امروز مورد هجوم ریزگردها قرار گرفت. در این ساعت غلظت ریزگردها بیشتر از ساعات اولیه صبح است.

این مسئول در ادامه افزود: آسمان استان به ویژه شهرستان کرج تا فردا صبح شاهد موج ریزگردها است ولی از غلظت گرد و غبار کاسته خواهد شد.

در حال حاضر وضعیت هوا در شرایط ناسالمی قرار دارد و در برخی از نقاط استان افق دید به کمتر از ۵ کیلومتر رسیده است.

رحمانیان گفت: با توجه به پدیده گرد و غبار توصیه می شود بیماران قلبی و ریوی و کودکان از رفت و آمد در سطح شهر خودداری کنند.

رحمانیان در ادامه هوای شهرستان کرج را غبارآلود، همراه با افزایش ابر و وزش باد اعلام کرد و افزود: احتمال پدیده رگبار و رعد و برق نیز وجود دارد. در حال حاضر بیشنیه دمای کرج ۳۱ و کمینه دما ۱۸ درجه سانتی گراد است.

در پایان گفتنی است؛ از ساعات اولیه صبح ریزگردها در آسمان کرج قابل مشاهده بود و این در حالی است که غلظت زیاد ریزگردها باعث کاهش شدید دید شده است.

کد N839647

وبگردی