آفتاب

"روسیه تجهیزات سنگین در مرز با اوکراین مستقر می‌کند"

"روسیه تجهیزات سنگین در مرز با اوکراین مستقر می‌کند"

ارتش روسیه نیرو و صدها قطعه تسلیحات از جمله راکت اندازهای متحرک تانک و توپخانه در پایگاهی در نزدیکی مرز با اوکراین مستقر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، بسیاری از این خودروها پلاک و شماره شناسایی ندارند و بسیاری از نیروها نیز درجه و نشان‌های رسمی‌ بر یونیفرم‌هایشان وجود ندارد.

ظاهر آنها بسیار شبیه به نیروهایی است که در شرق اوکراین مستقر هستند که کیف و متحدان غربی‌اش معتقدند تحت حمایت روسیه قرار دارند.

اوایل ماه جاری میلادی ژنرال برید لاو، فرمانده ارتش ناتو گفت: معتقد است جدایی طلبان شرق اوکراین از آتش بس فوریه سال جاری میلادی سوء استفاده کرده تا برای حمله‌ای تازه آماده شده و مجددا مسلح شوند.

این درحالی است که روسیه هرگونه مشارکت در درگیری‌های شرق اوکراین را رد کرده است.

وزارت دفاع روسیه هنوز درباره این تقویت و تجهیز مرزی اظهارنظر نکرده است. چندین تن از سربازان گفتند: آنها برای شرکت در مانورهای نظامی ساده به این پایگاه اعزام شدند و حضورشان هیچ ربطی به وضعیت اوکراین ندارد.

سلاح‌های مستقر شده در این پایگاه از جمله راکت‌اندازهای چند منظوره و تانک‌ها همانند سلاح‌هایی هستند که در درگیری‌های شرق اوکراین میان نیروهای کی‌یف و جدایی طلبان استفاده شده است.

میزان سخت افزارهای نظامی در این پایگاه نسبت به مارس سال جاری میلادی سه برابر شده است.

انتهای پیام

کد N838791

وبگردی