آفتاب

کردهای سوریه 14 روستای آشوری را از دست داعش را آزاد کردند

کردهای سوریه 14 روستای آشوری را از دست داعش را آزاد کردند

کردهای سوریه در عملیات خود علیه تروریست‌های داعش توانستند، 14 روستای آشوری را در منطقه الحسکه از اشغال تروریست‌ها آزاد کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز، اسامه ادوارد، مدیر شبکه حقوق بشر آشوریان سوریه اظهار داشت: یگان‌های حمایت مردمی کرد توانستند کنترل 14 روستای آشوری در شمال شرق سوریه را که تحت کنترل تروریست‌های داعش بود، به دست گیرند.

این امر خسارات بسیاری را به تروریست‌ها وارد کرد و زمینه را برای پیشروی یگان‌ها به سمت استان الرقه فراهم کرد. در همین حال برخی منابع از آزادسازی دو زن آشوری ربوده شدن توسط تروریست‌های داعش خبر دادند. این در حالی است که ادوارد اظهار داشت، آزاد سازی دو زن هرچند دارای کهولت، نشان از سرگیری مذاکرات برای آزادسازی آشوریانی است که در ماه فوریه بدست تروریست‌های داعش ربوده شدند.

در راستای پیشروی کردها در حسکه، رامی عبدالرحمان، مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه گفت: بعد از درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعش که 10 روز به طول انجامید 14 روستا از اشغال داعش آزاد شد.

وی گفت: آزاد سازی شهرک المبروکه از اشغال داعش راه را برای پیشروی نیروهای کرد به‌ سمت استان الرقه باز می‌کند.

وی در عین حال افزود: هدف بعدی کردها شهر "تل ابیض" است.

منابع محلی اعلام کردند، به دنبال یورش یگان‌های حمایت مردمی به شهرک المبروکه در غرب شهر رأس العین درگیری‌های شدیدی صورت گرفت. نیروهای کرد همچنین با وادار کردن تروریست‌های داعش به فرار کنترل صومعه‌های شهرک و پمپ بنزین آن را بدست گرفتند.

این منابع گفتند: یگانها در غرب در حال پیشروی به سمت شهر تل أبیض هستند و برخی روستاها و مزارع غرب شهرک را باز پس گرفتند.

گروه تروریستی داعش 23 فوریه گذشته با حمله به منطقه الخابور 14 روستا از مجموع 35 روستای آشوری را تحت تصرف خود درآورد که به دنبال آن هزاران آشوری مجبور به مهاجرت شدند.

انتهای پیام

کد N838782

وبگردی