آفتاب

انتقاد فرماندار لامرد از وضعیت فرودگاه این شهرستان

انتقاد فرماندار لامرد از وضعیت فرودگاه این شهرستان

فرماندار شهرستان لامرد معتقد است که وضعیت فرودگاه این شهرستان که از فرودگاه‌های قدیمی و پر رونق استان فارس به‌شمار می‌رود، مطلوب نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، عبدالرضا منصوری چهارشنبه 6 خرداد در همایش چشم‌انداز توسعه راه‌سازی در جنوب کشور، گفت: فرودگاه لامرد که زمانی توسط خیرین و قبل‌تر از اینکه راهی در این منطقه وجود داشته باشد، ایجاد شده و پروازهای زیادی به مقصدهای داخلی و خارجی داشته است، امروز مطلوب نیست.

وی با تاکید براینکه وضعیت راه‌های شهرستان لامرد به برکت انقلاب اسلامی، به سطحی از مطلوبیت رسیده است، گفت: امیدواریم با تحقق شعارهای دولت، شاهد رونق هرچه بیشتر در آینده‌ای نزدیک در شهرستان لامرد باشیم.

نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: نزدیکی به دریا و ظرفیت عظیم حمل و نقل دریایی و همچنین رشته کوه حائل بهترین موقعیت را برای جانمایی و مکان مناسب سرمایه گذاری و استقرار صنایع در لامرد بوجود آورده است.

دکتر موسوی گفت: یکی از مهمترین امتیازهای لامرد همین شرایط جغرافیایی و زیرساخت‌های فراهم شده در حوزه اقتصادی است.

وی گفت: ظرفیت سرمایه‌گذاری بومی مهمترین نقطه قوت این منطقه است و خیلی از صنایع فعال در منطقه از جمله کارخانه سیمان توسط همین سرمایه گذاران بومی راه‌اندازی شده است.

موسوی اضافه کرد: همه این شرایط و در کنار توسعه راه‌های ارتباطی در محورهای مختلف و وجود ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیار بالا، دولت را در سفر استانی خود به فارس مجاب کرد تا پروژه‌هایی با اعتبار قریب 10 هزار میلیاردی را در این منطقه اجرایی کند که مهمترین آنها مجتمع تولید آلومینیوم است.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی لارستان نیز با بیان اینکه در مسیر توسعه باید طراحی و اجرای مدل‌های کوتاه‌ مدت، گفت: برای طی کردن مسیر توسعه، باید به سمت طراحی مدل‌هایی رفت که در کوتاه مدت اجرایی شده و ظرفیت‌های بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران این بخش را به فعل تبدیل کند.

داریوش نصر با تاکید بر لزوم تسریع در اتمام پروژه‌های راه و شهرسازی با هدف توسعه زیرساخت‌ها، در بیان فعالیت‌های اداره کل راه و شهرسازی لارستان، کاهش 57 درصدی تلفات جاده‌ای در سال‌های 92 و 93 و افزایش 53 درصدی جذب اعتبارات را از جمله مهمترین اقدامات انجام شده دانست.

نصر خاطرنشان کرد: بالغ بر 70 درصد از راه‌های روستایی نیازمند تعمیر و بهسازی است و نیازمند تلاش بیشتر و وسیع‌تر است.

انتهای پیام

کد N838461

وبگردی