آفتاب
یک مطالعه جدید نشان می دهد؛

رابطه زندگی در ارتفاعات و سندروم مرگ ناگهانی نوزاد

رابطه زندگی در ارتفاعات و سندروم مرگ ناگهانی نوزاد

طبق یک مطالعه جدید، نوزادانی که در ارتفاعات بالا زندگی می کنند، بیشتر در معرض خطر «سندروم مرگ ناگهانی نوزاد» (SIDS) قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، یافته ها مبتنی بر حدود ۴۰۰ هزار نوزاد اهل کلورادو آمریکاست که در بین سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ به دنیا آمده اند.

احتمال بروز این سندروم در نوزادان خانواده هایی که در ارتفاع ۸۰۰۰ فوتی یا بالاتر زندگی می کردند بیش از دو برابر نوزادان خانواده هایی بود که در ارتفاع کمتر از ۶۰۰۰ فوت زندگی می کردند.

اگرچه بروز این سندروم همچنان نادر است و از هر ۱۰۰۰ کودک ساکن در بالاترین ارتفاعات در حدود ۰.۸ مرگ رخ می دهد.

دکتر «دیوید کاتز»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کلورادو، در این باره می گوید: «احتمالاً وجود هوای رقیق تر در ارتفاعات در بروز این سندروم نقش دارد.»

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، سالانه در حدود ۳۵۰۰ نوزاد به طور ناگهانی  و بدون هیچ دلیل مشخصی در ایالات متحده جان خود را از دست می دهند. اکثر این مرگ ها ناشی از سندروم SIDS تشخیص داده می شوند، پدیده ایی که محققان هنوز به خوبی از علت آن آگاه نیستند.

با این حال به گفته کاتز، کارشناسان می دانند که مهمترین علت آن مربوط به محیط خواب نوزاد است. از جمله موارد دیگر سیگار کشیدن مادر در دوران بارداری است. اخیرا هم ارتفاع بالا عامل بروز این سندروم شناخته شده است.

کد N838385

وبگردی