آفتاب
بایدن:

لغو تحریم های روسیه منوط به اجرای کامل توافق مینسک است

لغو تحریم های روسیه منوط به اجرای کامل توافق مینسک است

معاون اول رییس جمهوری آمریکا سخنان امروز پوتین در اندیشکده آمریکایی بروکینگز در واشنگتن را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نشریه آمرکایی پالیتیکو، معاون اول رییس جمهوری آمریکا سخنان امروز پوتین در اندیشکده آمریکایی بروکینگز در واشنگتن را به باد انتقاد گرفت. جو بایدن با اتخاذ مواضعی تند دربرابر ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه سخنان امروز او در اندیشکده آمرکایی بروکینز در واشنگتن را محکوم و اوضاع اوکراین را «تراژدی انسانی» نامید.

وی در سخنان خود و در واکنش به اظهارات پوتین در اندیشکده مذکور مدعی شد روسیه باعث تشدید بحران در اوکراین است. معاون اول اوباما در ادامه، سخنان گذشته مقامات واشنگتن را تکرار و لغو تحریم ها علیه روسیه را تنها در صورتی امکان پذیر دانست که روسیه به تعهدات خود درخصوص پیمان مینسک به طور کامل عمل نماید.

در پی سقوط دولت «ویکتور یانوکوویچ» از اوایل سال گذشته میلادی مناطق شرقی اوکراین به دلیل درخواست برگزاری همه پرسی استقلال از دولت مرکزی این کشور صحنه درگیری های خونین میان جدائی طلبان روس گرا و ارتش شده که در این میان کشورهای غربی روسیه را متهم به حمایت از جدائی طلبان می کنند، اتهامی که روسیه بارها آن را رد کرده است.

گفتنی است طبق توافق دولت و جدایی طلبان اوکراین در مذاکرات چهارجانبه مینسک در اوخر بهمن ماه سال گذشته دو طرف متعهد شدند ضمن برقراری آتش بس در نوار مرزی درگیری ها، سلاح ها و ادوات سنگین خود را از این منطقه خارج کنند.

کد N838361

وبگردی