آفتاب

کشته شدن دست کم هفت تن در درگیری‌های جدید اوکراین

کشته شدن دست کم هفت تن در درگیری‌های جدید اوکراین

مقامات وابسته به دولت اوکراین و شورشیان جدایی‌طلب در شرق این کشور، اعلام کردند در 24 ساعت گذشته در جریان درگیری میان نیروهای دولتی و این جدایی‌طلبان، دست کم هفت تن شامل تعدادی غیرنظامی کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آشوشیتدپرس، دولت منطقه‌ای لوهانسک که به کی‌یف وفادار است، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، در درگیری میان نیروهای دولتی و جدایی‌طلبان و بر اثر حملات خمپاره‌ای و نارنجکی در این منطقه، یک غیرنظامی و یک سرباز کشته شدند.

همچنین شورشیان نیز گفتند سه غیرنظامی در جریان درگیری‌ها در شهر "هورلیوکا" که تحت کنترل آنهاست کشته شدند. کارکنان نهاد اورژانس وابسته به جدایی‌طلبان گفتند، پس از آنکه خانه‌ای مورد اصابت گلوله‌های خمپاره قرار گرفت، یک مرد و یک کودک کشته شدند. به گفته این منابع همچنین یک زن و دو کودک نیز از زیر آوار این خانه زنده بیرون کشیده شدند.

از طرف دیگر جدایی‌طلبان نیز گفتند، در این درگیری‌ها دو نیروی جدایی‌طلب کشته شدند.

این در حالی است که به دنبال توافق آتش‌بس ماه فوریه از میزان حملات خمپاره‌ای در شرق اوکراین کاسته شده اما در هفته‌های اخیر درگیری‌های این منطقه بار دیگر بدتر شده‌اند.

مقامات اوکراینی می‌گویند، نزدیک به هشت هزار و 600 غیرنظامی و سرباز در درگیری‌های شرق اوکراین که سال گذشته میلادی آغاز شد تا کنون کشته شده‌اند.

از طرف دیگر، خبرگزاری رویترز نیز به نقل از سخنگوی ارتش کی‌یف گزارش داد، در حملات جدایی‌طلبان حامی روسیه در شرق اوکراین در 24 ساعت گذشته یک سرباز اوکراینی کشته شده و هشت تن دیگر زخمی شدند.

اولکساندر موتوزیانیک، سخنگوی ارتش اوکراین در یک کنفرانس خبری گفت: جدایی‌طلبان حامی روسیه به حملات منظم علیه نیروهای دولتی در خارج از شهر دونتسک که تحت کنترل شورشیان است و همچنین در مناطق جنوب شرق نزدیک به بندر ماریوپل ادامه می‌دهند.

انتهای پیام

کد N838267

وبگردی