آفتاب

پنهان‌کاری فرانسه درباره سوء‌استفاده جنسی سربازانش از کودکان در آفریقای مرکزی

پنهان‌کاری فرانسه درباره سوء‌استفاده جنسی سربازانش از کودکان در آفریقای مرکزی

رییس‌جمهور موقت جمهوری آفریقای مرکزی امروز (چهارشنبه) فرانسه را متهم کرد به اینکه وی را در جریان پرونده سوء استفاده جنسی سربازان حافظ صلح فرانسوی از کودکان کشورش قرار نداده در ارتباط با این پرونده پنهان‌کاری کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاترین سامبا پانزا، رییس‌جمهور موقت جمهوری آفریقای مرکزی امروز(چهارشنبه) به خبرنگاران در شهر پاریس گفت: ما متاسف هستیم از این که زودتر از این در جریان قرار نگرفتیم که تحقیقاتی در ارتباط با پرونده سوء استفاده جنسی صلح‌بانان فرانسوی از کودکان در آفریقای مرکزی در دست انجام است.

پس از آنکه گروهی از کودکان در آفریقای مرکزی، سربازان حافظ صلح فرانسوی فرستاده شده به این کشور را متهم کردند به اینکه در یک مرکز اسکان آوارگان در شهر بانگویی، پایتخت آفریقای مرکزی در فاصله دسامبر 2013 تا ژوئن 2014 از کودکان سوء استفاده جنسی کرده‌اند، چهارده سرباز فرانسوی هدف تحقیقات قرار گرفتند.

بر اساس اظهارات این گروه از کودکان، برخی از کودکانی که مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفتند تنها از این صلح‌بانان تقاضای غذا کرده بودند.

رییس‌جمهور موقت آفریقای مرکزی اخیرا به پاریس سفر کرده تا با مقامات فرانسوی دیدار کند.

در بیانیه‌ای که دفتر فرانسوا اولاند، رییس‌جمهور فرانسه پس از دیدار وی با سامبا پانزا منتشر کرد، مدعی شد که میان دو کشور "همکاری تمام و کمال" در خصوص این تحقیقات وجود دارد، اما اظهارات امروز رییس‌جمهور آفریقای مرکزی برخلاف این بیانیه است.

اگرچه مقامات فرانسوی پس از آنکه ماه اوت گذشته یک گزارش داخلی سازمان ملل را در این زمینه دریافت کردند، پلیس این کشور را برای تحقیق درباره ادعاهای سوء استفاده جنسی از کودکان مامور کردند، اما هنوز از هیچ سرباز یا کودکی بازجویی نشده و اطلاعات این پرونده به طور علنی منتشر نشده است.

روزنامه گاردین ماه گذشته میلادی درباره این پرونده دست به افشاگری زد و پس از آن بود که تحقیقات مقامات فرانسوی درباره آن به جریان افتاد.

هم فرانسه و هم سازمان ملل این مساله را که بر این پرونده سرپوش گذاشته‌اند، رد کردند اما یک مقام سازمان ملل که تابستان سال گذشته این گزارش را به فرانسه فاش کرد، به دلیل افشای اطلاعات موقتا از کار تعلیق شد.

صلح‌بانان فرانسوی و سازمان ملل در اواخر سال 2013 پس از آنکه در آفریقای مرکزی خشونت‌ها میان گروه‌های شبه‌نظامی رقیب آغاز شد و هزاران نفر در این خشونت‌ها کشته شدند، به این کشور اعزام شدند.

سامبا پانزا اوایل امروز (چهارشنبه) با فرانسوا اولاند دیدار کرد.

انتهای پیام

کد N838258

وبگردی