آفتاب
ولید المعلم خطاب به لوران فابیوس:

جنایت‌های کنونی در سوریه نتیجه توطئه دولت پاریس و هم‌پیمانانش است

جنایت‌های کنونی در سوریه نتیجه توطئه دولت پاریس و هم‌پیمانانش است

وزیر خارجه سوریه در سخنانی با انتقاد شدید از حمایت‌های گسترده پاریس از تروریست‌ها در سوریه خطاب به وزیر خارجه فرانسه گفت: جنایت‌های کنونی نتیجه توطئه پاریس و شرکای آن علیه دولت دمشق است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه در سخنانی از مواضع خصمانه دولت فرانسه و حمایت های همه جانبه آن از تروریست ها در سوریه به شدت انتقاد و آن را محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، المعلم خطاب به لوران فابیوس همتای فرانسوی خود گفت: بحران کنونی سوریه و جنایت هایی که در آن اتفاق می افتد، حاصل توطئه دولت پاریس و شرکای آن علیه دولت دمشق است.

وزیر خارجه سوریه در بخش دیگری از سخنان خود همچنین با بیان اینکه پرواز بالگردهای غیر سوری در آسمان سوریه تجاوز تلقی می‌شود، تأکید کرد: دولت دمشق حق دارد به این تجاوز پاسخ دهد.

وی به روابط دولت سوریه با ایران و روسیه نیز اشاره و تصریح کرد: روابط کنونی دمشق با تهران و مسکو بسیار عمیق تر از آنچیزی است که دیگران تصور می کنند، زیرا مقامات ایرانی و روسی هیچگاه در حمایت از سوریه تعلل نکردند.

المعلم در پایان سخنان خود اظهار داشت: بسیاری از تروریست هایی که هم اکنون در سوریه در حال قتل و غارت هستند از مرزهای ترکیه وارد کشورمان شده اند.

کد N838112

وبگردی