آفتاب

نقش‌آفرینی در عرصه جهانی با توانمندسازی بخش خصوصی

نقش‌آفرینی در عرصه جهانی با توانمندسازی بخش خصوصی

مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب گفت: هیچ کشوری ثروتمند نشده جز این‌که به یک کشور صنعتی تغییر یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه‌ی اصفهان،«محمدرضا دیانی» در نشست مشترک با مدیران ارشد بانک مهر اقتصاد در خصوص شرایط اقتصادی کشور، اظهار کرد: عرصه‌ی اقتصادی و صنعتی هم‌چون عرصه‌ی نظامی برای ثبات کشور لازم و ضروری است و در شرایط فعلی این اوضاع اقتصادی است که ثبات و آرامش را برای ایران ایجاد می‌کند.

رئیس انجمن کارآفرینان ایران با بیان این‌که هیچ کشوری ثروتمند نشده جز این‌که به یک کشور صنعتی تغییر یافته است، تصریح کرد: حمایت از کار و تولید و در نهایت خلق ثروت از سال‌های گذشته در تمام کشورهای پیشرفته وجود داشته و همین انگیزه باعث شده این کشورها بتوانند به موقعیت مناسب اقتصادی کنونی دست یابند، اما این وضعیت در ایران متفاوت بود.

وی به بررسی وضعیت نظام بانکی پرداخت و خاطرنشان کرد: هرگونه فعالیتی که هم‌راستا و همگرا با کارآفرینی باشد، اقتصاد مقاومتی تلقی می‌شود. بانک‌ها نیز اگر می‌خواهند در مسیر اقتصاد مقاومتی قرار گیرند، بی‌شک باید در جهت کارآفرینی حرکت کنند.

دیانی به ارائه مجوزها و تسهیلات بدون مطالعه برخی بانک‌ها اشاره کرد و گفت: بسیاری از وام‌ها دردی از مشکلات دوا نمی‌کند، چون مردم بیشتر مقروض می‌شوند و بنگاه‌های کوچک اگر زیرمجموعه یک چارت بزرگ سازمانی نباشند امکان شکست آن زیاد است.

مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب تصریح کرد: از سال‌های قبل این نکته را گفته‌ایم که اقتصاد دولتی پاسخ نمی‌دهد، حتی اقتصاد نیمه‌دولتی هم بدتر از اقتصاد دولتی است، چون نظارتی روی آن نیست. سپردن اقتصاد به دست کارآفرینان و تولیدکنندگان باعث رونق اقتصادی می‌شود. اگر تورم را کنترل کرده و بر رکود اقتصادی غلبه کنیم، کمکی به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای خواهد بود.

وی افزود: نقش‌آفرینی در عرصه جهانی مستلزم برخورداری از مجموعه‌ها و بنگاه‌های بزرگ صنعتی و شکل‌گیری برندهای بین‌المللی است و این امر با توانمندسازی بخش خصوصی تحقق می‌یابد.

مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب هم‌چنین در ارتباط با طرح ملی عرضه اعتباری و اقساطی لوازم‌خانگی با مشارکت بانک مهر اقتصاد گفت: این طرح با وجود همه‌ی سختی‌هایی که برای هر دو مجموعه دارد، اما در امتداد تکریم و احترام به مصرف‌کننده و خانواده‌های ایرانی انجام می‌گیرد.

انتهای پیام

کد N838069

وبگردی