آفتاب
معاون پژوهشی وزیر علوم خبر داد

اتصال دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی با اینترنت پرسرعت به شبکه علمی کشور بزودی

اتصال دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی با اینترنت پرسرعت به شبکه علمی کشور بزودی

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: بزودی 18 دانشگاه و مرکز پژوهشی به شبکه علمی کشور متصل می‌شوند و می‌توانند با پنج برابر سرعت و پهنای باند کنونی و از طریق فیبر نوری از اینترنت پرسرعت بهره مند شوند.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، دکتر وحید احمدی در دومین روز از نشست سراسری معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در دانشگاه تحصیلات تکمیلی و فناوری پیشرفته کرمان اظهار کرد: برای سرعت بخشیدن و تسهیل مدیران دانشگاهی با مسئولان ستاد وزارت علوم، استفاده از ابزار ویدئو کنفرانس در این وزارت آغاز شده است.

وی افزود: هم اکنون چند دانشگاه کشور از جمله دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، صنعتی اصفهان، صنعتی شریف و پژوهشگاه دانش‌های بنیادی از امکانات رایانه‌ای محاسبات با حجم و سرعت بالا برخوردار هستند که با همکاری وزارت علوم، وزارت ارتباطات و معاونت علمی ریاست جمهوری، این امکانات به شکل شبکه‌ای در اختیار همه دانشگاه‌ها قرار خواهد گرفت.

دبیر کل شورای عالی عتف با اشاره به ضرورت ثبت عملکرد پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در سامانه سمات گفت: بر اساس مصوبه شورای معاونان و ابلاغ وزیر علوم، همه دانشگاه‌ها باید 15 درصد اعتبارات خود را به حوزه پژوهش اختصاص دهند که این اقدام پیش شرط تصویب گزارش تفصیلی بودجه آنها در هیئت امنای دانشگاه‌ها است.

وی افزود: بررسی گزارش عملکرد پژوهشی دستگاه‌های اجرایی در سامانه سمات مشخص کرد صرفاً یک و نیم درصد اعتبارات پژوهشی این دستگاه‌ها صرف انعقاد قرارداد پژوهشی با دانشگاه‌های کشور شده است.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم ضمن تاکید بر بررسی دیدگاه‌های معاونان پژوهشی حاضر در این اجلاس در برنامه‌ریزی و سیاست گذاری‌های وزارت علوم گفت: استفاده از خرد جمعی رویکرد مهم معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم است و در این راستا با برگزاری اجلاس سراسری معاونان پژوهشی به صورت دوبار در هرسال، همایش مناطق پژوهشی 9گانه کشور و نشست‌های ویژه پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری از نظرات معاونان پژوهشی در تدوین برنامه‌ها و اصلاح آیین‌نامه‌ها استفاده می‌کند.

انتهای پیام

کد N838064

وبگردی