آفتاب

مجمع جهانی اهل بیت(ع) در بیروت: اندیشه تکفیری مبتنی بر فکر وهابی و پول سعودی است

مجمع جهانی اهل بیت(ع) در بیروت: اندیشه تکفیری مبتنی بر فکر وهابی و پول سعودی است

مجمع جهانی اهل بیت (ع) در پایان نشست منطقه‌ای خود در بیروت از مسلمانان جهان خواست با همبستگی و ایستادگی مقتدرانه در مقابل تروریسم تکفیری تا نابودی کامل این خطر و ریشه کنی آن تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از لبنان، نشست منطقه‌ای عربی مجمع جهانی اهل بیت(ع) که در بیروت برگزار شد با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.

در این بیانیه از مسلمانان جهان خواسته شده است با همبستگی و ایستادگی مقتدرانه در مقابل تروریسم تکفیری تا نابودی کامل این خطر و ریشه کنی آن تلاش کنند.

اعضای کمیته عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تاکید بر اینکه اهل سنت و شیعیان برادران دینی هستند، توطئه آمریکایی – صهیونیستی – سعودی مستمر از سال‌ها قبل تاکنون برای ایجاد جدایی میان امت اسلامی ازطریق ایجاد تفرقه و فتنه بین اهل سنت و شیعیان را محکوم کردند.

در این بیانیه آمده است: القاعده و زیرمجموعه‌ها و شاخه‌هایش مانند داعش، النصره، بوکوحرام، الشباب و طالبان باندهای تروریستی تکفیری هستند که با اندیشه وهابی و پول نفت سعودی رشد کرده و تقویت شده‌اند.

شرکت کنندگان در این کنگره، تجاوز وحشیانه و آشکار سعودی‌ها علیه ملت مظلوم یمن را محکوم و تاکید کرده‌اند که این تجاوز ماسک را از چهره سعودی‌ها کنار زد و حقیقت خوی سلطه جو و اقدامات خونین آنها را آشکار ساخت.

اعضای کمیته عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) همبستگی خود را با همه کشورها و ملت‌هایی که مورد هجمه گروه‌های تروریستی القاعده و داعش قرار گرفته و یا در معرض تهدید و تجاوز تکفیری‌ها قراردارند به ویژه لبنان، سوریه، عراق، یمن، بحرین، مصر، پاکستان، منطقه شرقی عربستان مانند القطیف و الاحساء، نیجریه، سومالی، کامرون، چاد، مالی و هر نقطه دیگر جهان اعلام و تاکید کرده‌اند که امروز صحنه نبرد و دشمن یکی است.

شرکت کنندگان در این نشست از علما و شخصیتهای بزرگ، شرافتمند و مومن همه مذاهب اسلامی که هدف خطر تروریسم تکفیری قرار دادند، خواسته‌اند خطر این فتنه بزرگ و توطئه های خطرناک را برای امت اسلامی تبیین کنند تا قبل از اینکه فرصت ها از دست برود، هوشیار و بیدار شوند.

در این بیانیه تاکید شده است: امروز دفاع در مقابل تکفیری‌ها تنها دفاع از خاک، جان و حیثیت نیست بلکه دفاع از دین خداوند، توحید و همه ارزشها مانند ایمان، عرفان الهی، فرهنگ غیب و دفاع از تلاش‌های همه انبیای الهی از جمله موسی و عیسی و حضرت محمد علیهم‌السلام است.

این نشست که با حضور ۵۰ نفر از علمای جهان اسلام از تونس، عراق، مغرب، سوریه، سودان، موریتانی، کویت، کنیا، لبنان و ایران برگزار شد، شخصیت‌ها و علما دیدگاه‌ها و راهکارهای خود را در زمینه مبارزه با تروریسم تکفیری ارائه کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در این کنگره گفت: متأسفانه امروز جهان اسلام و عرب با درد‌ها و چالش‌های بسیاری به ویژه با خطر تروریسم تکفیری مواجه است.

وی جنایات آل سعود علیه ملت مظلوم یمن را همچون جنایات مغول‌ها دانست و گفت: متاسفانه برخی کشورهای جهان نه تنها جنایات آل سعود را محکوم نمی‌کنند بلکه تایید و تشویق هم می‌کنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه تنها جرم ملت یمن این است که می‌خواهد بدون مداخله آل سعود سرنوشت خود و کشورش را رقم بزند، تصریح کرد: ما اقدامات آل سعود در حمایت همه جانبه مالی و تسلیحاتی از باندهای تروریستی تکفیری و مشارکت برخی کشورهای عربی به سرکردگی سعودی‌ها در تجاوز علیه کشور عربی یمن را به شدت محکوم می‌کنیم.

اختری از سازمان ملل متحد خواست تا به مسئولیت خود در قبال ملت مظلوم و کشور عربی یمن عمل کند.

وی به مداخلات دو سال گذشته آل سعود در بحرین و مشارکت نظامی در سرکوب قیام مسالمت آمیز مردم این کشور اشاره کرد و گفت: شاهد هستیم در بحرین انسان‌های بی‌گناه را می‌کشند، علما، زنان و جوانان بحرینی را زندانی و تابعیت شهروندان این کشور را سلب می‌کنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) همچنین بر ضرورت مبارزه اندیشه‌ای و فرهنگی برای جلوگیری از گسترش اندیشه سیاه و تاریک تکفیری در جهان اسلام و عرب تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N837956

وبگردی