آفتاب

آغاز نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در کویت/امیر کویت: اوضاع عراق را دنبال می‌کنیم

آغاز نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در کویت/امیر کویت: اوضاع عراق را دنبال می‌کنیم

امروز (چهارشنبه) چهل و دومین دوره وزرای خارجه کشورهای سازمان همکاری اسلامی در کویت با سخنرانی امیر این کشور آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، صباح الاحمد الصباح، امیر کویت در سخنرانی آغازین این نشست گفت: این نشست در حالی برگزار می‌شود که امت اسلامی با چالش‌ها و مشکلات بسیاری رو به رو است.

وی همچنین تاکید کرد که کشورش در کنار عربستان برای مبارزه با تروریسم می‌ایستد.

امیر کویت افزود: ما باید با تروریسم و طائفه‌گرایی که امت ما با آن مواجه است مقابله کنیم.

وی در خصوص اوضاع عراق گفت: ما با نگرانی بسیار اوضاع عراق و تلاش گروه تروریستی داعش برای برهم زدن امنیت و ثبات این کشور را دنبال می‌کنیم و بر ایستادگی خود در کنار برادرانمان برای حفظ ثبات تاکید می‌کنیم. ما همچنین بر حمایت خود از دولت عراق به ریاست حیدرالعبادی برای اجرای برنامه آشتی ملی که به تقویت وحدت داخلی می‌انجامد، تاکید می‌کنیم.

امیر کویت در خصوص نقض‌های رژیم صهیونیستی نیز گفت: شهرک‌سازی‌های اسرائیل و یورش‌ها به مسجدالاقصی ادامه دارد و روند صلح شکست خورده است و ما از جامعه بین‌الملل به ویژه شورای امنیت می‌خواهیم تا اسرائیل را مجبور به پذیرش صلح و تشکیل کشور فلسطین کنند.

امیر کویت در خصوص سوریه نیز گفت: فاجعه انسانی در سوریه پایان نیافته و بحران بسیار شدیدتر شده است و این فاجعه زخمی‌ها و آوارگان بسیاری را بر جای گذاشته است.

کویت میزبان سه کنفرانس بین‌المللی برای حمایت از آوارگان بوده است. صباح الاحمد الجابر الصباح در خصوص یمن نیز گفت: ائتلاف در یمن باعث حفظ ثبات در منطقه شد و این اقدام پس از آن صورت گرفت که امنیت و ثبات کشورهای عربی تهدید شد.

وی افزود: ما تصمیم تشکیل ائتلاف در یمن را برای حفظ امنیت و بنا به درخواست عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری (مستعفی) یمن اتخاذ کردیم.

امیر کویت تاکید کرد: بحران یمن جز از طریق طرح شورای همکاری خلیج فارس حل نخواهد شد.

وی در خصوص توافق ایران با گروه 1+5 نیز گفت: ما در عین اینکه از توافق ایران با گروه 1+5 استقبال می‌کنیم و امیدواریم که امضای نهایی این توافق در ژوئن صورت بگیرد اما مجددا از ایران می‌خواهیم تا با جامعه بین‌الملل همکاری داشته باشد و در برقراری روابط حسن همجواری و حفظ امنیت در منطقه تلاش کند.

کویت ریاست چهل و دومین دوره سازمان همکاری اسلامی را بر عهده گرفت.

انتهای پیام

کد N837697

وبگردی