آفتاب

توضیحات حشمتیان و فومنی درباره تشکیل جبهه متحد مستقلین

توضیحات حشمتیان و فومنی درباره تشکیل جبهه متحد مستقلین

دبیرکل جمعیت مستقل ایران اسلامی با بیان اینکه جبهه متحد مستقلین از دوره پنجم مجلس با حضور نمایندگان طیف مستقل تشکیل شده است، اظهار کرد: در جلسه اخیری که با حضور احزاب مستقل و معتدل برگزار شد بنا شد که این جبهه احیا شود.

قدرت‌علی حشمتیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: از دوره پنجم مجلس شورای اسلامی تفکر مستقل در کنار تفکر چپ و راست به وجود آمد و نمایندگان مستقل جبهه متحد مستقلین را تشکیل دادند و من هم به عنوان رییس این تشکل برگزیده شدم. البته اکنون افراد این جبهه تغییر کردند اما این جبهه همچنان باقی مانده و ما به دنبال احیای این جبهه هستیم.

وی افزود: در نشستی که در دفتر علی فائزی دبیرکل کانون همبستگی فرهنگیان ایران اسلامی برگزار شد 26 حزب، تشکل و جمعیت سیاسی تصمیم گرفتند که این جبهه را احیا کنند و من را نیز به عنوان دبیرکل جبهه متحد مستقلین انتخاب کردند. البته من گفتم تا زمانی که اعضای این جبهه به 50 تشکل نرسیده ما احیای این جبهه را اعلام نکنیم ولی ظاهرا 50 تشکل برای حضور در این جبهه اعلام آمادگی کردند.

دبیرکل جمعیت مستقل ایران اسلامی در ادامه گفت: ما از تفکر اصلاح‌طلبی و اصولگرای معتدل برای حضور در جبهه متحد مستقلین دعوت می‌کنیم اما باید به این نکته اشاره کنیم که ما غوغاسالاری و تندروهای اصولگرایان و اصلاح‌طلبان را به هیچ وجه نمی‌پذیریم.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: اکنون هیات رییسه موقتی این جبهه تشکیل شده و تا زمانی که پنجاه تشکل دور هم جمع نشوند هیات رییسه دائمی تشکیل نمی‌شود. گرایش ما مستقل بوده و از اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل استفاده می‌کنیم.

وی درباره برنامه‌های این جبهه برای انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: تا زمان انتخابات فاصله زیاد است و از هم‌اکنون نمی‌توان گفت که ما لیست مستقلی در انتخابات می‌دهیم یا با دیگران ائتلاف می‌کنیم. البته وزن این جبهه کم نیست و با پیوستن تشکل‌های جدید وزن این جبهه بیشتر خواهد شد.

حشمتیان در پایان گفت: کشور ما به تفاهم و همدلی نیاز دارد و رهبری هم به ما فرموده‌اند که خیر دنیا و آخرت ما در این است که ما آزاد و مستقل باشیم بنابراین ما به دنبال تفکر خود هستیم. من بنیانگذار تفکر مستقل در کشور هستم اما از اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل برای حضور در این جبهه دعوت می‌کنم. سابقه من هم نشان داده که من همواره به دنبال ائتلاف با اصلاح‌طلبان یا اصولگرایانی که واقعیت‌ها را مطرح می‌کنند هستم.

بر اساس این گزارش، محمدزارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات نیز در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: جبهه متحد مستقلین با حضور پنجاه حزب اعلام موجودیت کرده است.

وی گفت: قدرتعلی حشمتیان به عنوان رییس جبهه، علی فائزی نایب رییس، فومنی سخنگو، علیرضا متانی دبیر، اسماعیل ابراهیمی خزانه‌دار، جعفر خداقلی‌زاده بازرس و روزبه مشکین‌خط به عنوان بازرس دوم انتخاب شده‌اند. البته این هیات رییسه موقتی خواهد بود.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات خاطرنشان کرد: در ادامه جلسات این جبهه درباره رویکرد خود نسبت به انتخابات تصمیم‌گیری می‌کنیم. اعضای این جبهه التزام خود را به قانون اساسی، اسلام، قرآن، آرمان‌های امام، رهبری و شهدا اعلام می‌کنند.

فومنی در پایان افزود: ما از همه احزاب مستقل و آزاد برای حضور در جبهه متحد مستقلین دعوت می‌کنیم. هیچ منعی برای حضور اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل در این جبهه وجود ندارد.

انتهای پیام

کد N837679

وبگردی