آفتاب
رییس مجلس:

مشکلات دارو و غذا در یمن و سوریه نیازمند کمک‌های سوئیس است

مشکلات دارو و غذا در یمن و سوریه نیازمند کمک‌های سوئیس است

لاریجانی با اشاره به وضعیت بغرنج آوارگان در سوریه و یمن گفت: مشکلات دارو و غذا در یمن و سوریه نیازمندهمکاری بیشتر دو کشور در مسائل منطقه‌ای و ارسال کمک‌های انسان دوستانه سوئیس است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، کارلو سیماروگان رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس کانتونها و فیلیکس گونسویلر رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس ملی سوئیس با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

لاریجانی در ابتدا با اشاره به اهمیت نقش پارلمانی دو کشور در توسعه و گسترش مناسبات فیمابین گفت: زمینه‌های همکاری‌های مناسبی در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی به ویژه روابط پارلمانی میان دو کشور وجود دارد که باید از آنها در راستای منافع دو ملت بهره گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه رشد گروههای تروریستی در منطقه را خطری برای امنیت جهان دانست وافزود: کشورهای اروپایی شناخت درستی ازتروریسم در منطقه ندارند ومبارزه با این گروهها نیاز به عزم و اراده جهانی با همکاری همه کشورها دارد.

وی در همین بخش افزود: حضور اتباع کشورهای اروپایی و آمریکایی در گروههای تروریستی خطری برای امنیت این کشورها می‌باشد.

در ادامه این دیدارکارلو سوماروگان رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس کانونهای سوئیس با ابراز امیدواری نسبت به موقعیت‌ مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و 1+5 گفت: دولت و پارلمان سوئیس امیدوار است هر چه زودتر مذاکرات طرفین به توافق نهایی بینجامد تا موانع ایجاد شده رفع گردد.

همچنین فیلیکس کویمویلر رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس مجلس ملی سوئیس بر ضرورت برقراری امنیت در منطقه تاکید کرد و افزود:‌بی ثباتی در منطقه باعث گسترش ناامنی در دیگر مناطق جهان می‌شود.

وی در ادامه بر آمادگی کشورش برای ارسال کمکهای انسان دوستانه به آوارگان سوریه و یمن تاکید کرد.

کمیسیون‌های روابط خارجی مجلس سوئیس سفر هیات پارلمانی خود را نشانه عز جدی این کشور برای توسعه و گسترش مراودات سیاسی و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران دانستند.

انتهای پیام

کد N837655

وبگردی