آفتاب

ملکه انگلیس امروز طرح‌های رفراندوم اتحادیه اروپا را اعلام می‌کند

ملکه انگلیس امروز طرح‌های رفراندوم اتحادیه اروپا را اعلام می‌کند

ملکه انگلیس امروز (چهارشنبه) طرح‌های دولت برای رفراندوم عضویت در اتحادیه اروپا را اعلام می‌کند و در همین حال دیوید کامرون تحت فشار قرار دارد تا زمان برگزاری رفراندوم و تغییرات موردنظری را که می‌خواهد اتحادیه اروپا پیش از آن انجام دهد، تعیین کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس می‌گوید که ترجیح می‌دهد در اتحادیه اروپا اصلاح شده باقی بماند اما اگر انجام این تغییرات شکست بخورد هیچ چیز را رد نمی‌کند.

کامرون با وعده تغییر مناسبات با اتحادیه اروپا در انتخابات پارلمانی هفتم مه بار دیگر به قدرت رسید اما در صورت شکست آن، به انگلیسی‌ها اجازه می‌دهد که برای ماندن یا رفتن از اتحادیه اروپا در رفراندوم شرکت کنند. الیزابت دوم، ملکه 89 ساله انگلیس امروز در جلسه آغاز به کار پارلمانی متنی را قرائت می‌کند که از سوی دولت کامرون نوشته شده است.

وی قرار است بگوید که دولت محافظه کار جدید قصد دارد قانونی را در سال اول حکومت خود تصویب کند که طبق آن رفراندوم تا پایان 2017 برگزار می‌شود. این قانون در واقع ژستی است که نشان دهنده قاطعیت کامرون است و روز پنجشنبه به پارلمان ارائه می‌شود. پس از آن کامرون تور اروپایی خود را با هدف جلب حمایت شرکای ناراضی آغاز می‌کند تا آنها را برای حمایت از اصلاحات اتحادیه اروپا ترغیب کند. مذاکرات وی شامل گفت‌وگو با فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه در پاریس و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در برلین می‌شود.

کامرون می‌گوید که اگر گفت‌وگوها با سایر شرکای اروپایی سریع‌ به پایان برسد ممکن است که پیش از 2017 رفراندومی برگزار شود؛ مساله‌ای که برخی ازگروه‌های حامی اتحادیه اروپا از آن حمایت می‌کنند. سایر قوانینی که ملکه الیزابت امروز تشریح خواهد کرد از جمله شامل طرح‌های جایگزین قانون حقوق بشر سرکوب مهاجرت غیرقانونی، اعطای اختیارات بیشتر به اسکاتلند و لایحه‌ای برای پیشگیری از افزایش مالیات‌ها پیش از 2020 خواهد بود.

انتهای پیام

کد N837493

وبگردی