آفتاب

درگیری نیروهای امنیتی با شبه‌نظامیان در یک منطقه دیپلماتیک کابل

درگیری نیروهای امنیتی با شبه‌نظامیان در یک منطقه دیپلماتیک کابل

پلیس کابل اعلام کرد: درگیری‌ مسلحانه و انفجار امروز (چهارشنبه) در یک محوطه دیپلماتیک در کابل یک روز پس از آن رخ داد که نیروهای امنیتی با شبه نظامیانی که تلاش می‌کردند به یک مهمانخانه متعلق به یک خانواده سیاسی برجسته افغان حمله کنند، درگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

سخنگوی پلیس کابل با اشاره به این مساله که درجریان این درگیری هیچ تلفاتی اعلام نشده است، گفت: ما منطقه را تحت کنترل خود درآورده و شبه‌نظامیان را محاصره کردیم. مهاجمان می‌خواستند به هتل "هیتال" در کابل حمله کنند که شکست خوردند. آنها هم اکنون خودشان را پشت درخت‌هایی پشت هتل مخفی کرده و به سمت نیروهای امنیتی شلیک می‌کنند.

مدیر این مهمانخانه که متعلق به خانواده "صلاح الدین ربانی"، وزیر امور خارجه افغانستان است در این باره گفت: تمامی میهمانان این هتل که اکثرا خارجی هستند در امنیت کامل به سر می‌برند و هیچ صدمه‌ای ندیدند.

وی ادامه داد: این هتل کاملا تحت کنترل نیروهای امنیتی افغانستان درآمده و پس از یک یا دو انفجار اولیه گاردهای امنیتی هتل به سمت مهاجمان که نتوانستند داخل شوند شلیک کردند. البته هنوز صدای انفجار و شلیک گلوله از فاصله‌ای نزدیک به هتل شنیده می‌شود.

این مهمانخانه در سال 2009 و در پی انفجار یک عامل انتحاری در خارج از در ورودی به طور کامل منهدم شد و در آن هشت تن کشته و 40 تن دیگر نیز زخمی شدند. حمله روز سه شنبه حوالی ساعت 23 به وقت محلی رخ داد.

انتهای پیام

کد N837215

وبگردی