آفتاب

روسیه به دنبال اعزام تانک‌های آرماتا و دیگر تجهیزات جدید نظامی خود به قطب شمال

روسیه به دنبال اعزام تانک‌های آرماتا و دیگر تجهیزات جدید نظامی خود به قطب شمال

بخش مطبوعاتی منطقه نظامی جنوبی ارتش روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، به زودی این ارتش، تانک‌ها و خودروهای زرهی مبتنی بر مدل‌های نسل جدید "آرماتا" و "بومرنگ"، آتش‌بارهای دفاع هوایی و دیگر تجهیزات دفاعی خود را در منطقه شمالگان مستقر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بخش مطبوعاتی منطقه نظامی جنوبی در ارتش روسیه در بیانیه خود گفت: افسران فرماندهی سرویس حمل‌ونقل وزارت دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) در مسکو با یکدیگر دیدار کردند تا به بحث درباره حمل‌و‌نقل ریلی تجهیزات دفاع موشکی "پانتسیر"، تانک‌های "آرماتا"، خودروهای زرهی جدید و دیگر سیستم‌های تسلیحاتی برای واحدهای نظامی مستقر در نواحی شمالگان کشور روسیه بپردازند.

براساس این بیانیه حدود 70 مقام متعلق به مناطق نظامی شرقی، مرکزی، غربی و جنوبی ارتش روسیه و همچنین مقام‌های ناوگان شمالی این ارتش در این نشست شرکت کردند.

تانک‌های مدرن آرماتا T - 14 که نسل جدید تانک‌های جنگی روسیه هستند در جریان رژه روز پیروزی در میدان سرخ مسکو در ماه مه به نمایش درآمدند.

علاوه بر این تانک‌ها خودروهای زرهی جدید که مبتنی بر پلتفورم بومرنگ هستند نیز به نمایش گذاشته شدند.

تانک آرماتا علاوه بر برخورداری از یک پلتفورم زرهی پیشرفته که در بردارنده همه تحولات تکنولوژیک مهم یک دهه گذشته در زمینه ساخت و طراحی خودروهای جنگی است، شامل یک کپسول زرهی چند لایه نیز می‌شود که جدای از مابقی بخش‌های این تانک بوده و خدمه این تانک با ایمنی کامل در آن قرار می‌گیرند.

این تانک کاملا کامپیوتری بوده و تنها نیازمند سه خدمه برای کار با آن است.

همچنین سیستم دفاع هوایی پانتسیر S - 1 برخوردار از مجموعه‌ای از موشک‌های زمین به هوای کوتاه‌برد و برد متوسط و همچنین توپخانه ضد هوایی است و از رادارهای پیشرفته‌ای برای تشخیص هدف و ردیابی استفاده می‌کند.

انتهای پیام

کد N836960

وبگردی