آفتاب

نامه کره جنوبی به کمیته تحریم های شورای امنیت درباره آزمایش موشکی پیونگ‌یانگ

نامه کره جنوبی به کمیته تحریم های شورای امنیت درباره آزمایش موشکی پیونگ‌یانگ

وزارت امور خارجه کره جنوبی امروز(سه‌شنبه) اعلام کرد، با ارسال نامه‌ای، کره شمالی را به دلیل آزمایش اخیر یک موشک پرتابی از زیردریایی به کمیته تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل ارجاع داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت کره شمالی درتاریخ 9 مه مدعی شد با موفقیت توانسته یک موشک بالستیک پرتابی از زیردریایی را آزمایش کند. به دنبال اعلام این خبر تنش‌ها در شبه‌جزیره کره افزایش یافت. در صورت تائید شدن این ادعا، این اقدام کره شمالی نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل که پرتاب هرگونه موشک بالستیک توسط کره شمالی را ممنوع کرده، خواهد بود.

نوه کوانگ ایل، سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی گفت که سئول با نوشتن نامه‌ای به کمیته تحریم‌های کره شمالی در شورای امنیت سازمان ملل از این کمیته خواسته تا به این مسأله رسیدگی کند .

این سخنگو در یک کنفرانس خبری گفت:‌ بنابراین من تصور می‌کنم رایزنی‌هایی در کمیته تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل انجام خواهد شد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در سفری که چند روز پیش به سئول انجام داد، گفت: مذاکراتی در حال انجام است تا فشارها بر کره شمالی چه از طریق تحریم‌ها و چه از طریق دیگر ابزارها افزایش یابد.

سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی در پاسخ به اینکه آیا نامه اخیر نشان‌دهنده پاسخ هماهنگ شده میان سئول و واشنگتن است، به موارد سابقی که در جریان آن‌ها نه فقط کره جنوبی بلکه دیگر کشورها پس از نقض قطعنامه‌های شورای امنیت توسط کره شمالی، نامه هایی را به کمیته تحریم‌ها ارسال کردند، اشاره کرد.

وی گفت: نامه‌ای که این دفعه ما فرستادیم و همچنین مساله موشک پرتابی از زیردریایی آزمایش شده توسط کره شمالی احتمالا هنگامی که کمیته‌ تحریم‌های سازمان ملل در آینده نزدیک بررسی های معمول خود را انجام دهد مورد بحث قرار خواهند گرفت.

این سخنگو همچنین از افشای محتوای نامه اخیر و تاریخ ارسال آن خودداری کرد.

انتهای پیام

کد N836930

وبگردی