آفتاب

ابتکار:شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بهترین الگوی مشاوره برای شرکت‌های دانش‌بنیان است

ابتکار:شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بهترین الگوی مشاوره برای شرکت‌های دانش‌بنیان است

معاون رییس‌جمهور گفت: فناوری و علوم جدید مرتبط با علم و تحقیقات نتایج مثبت بسیار زیادی در بهبود شرایط محیط زیست از جمله افزایش بهره‌وری انرژی و مدیریت پسماند خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا منطقه اصفهان، معصومه ابتکار امروز در حاشیه بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مدل کوچکی از توسعه پایدار است، اظهار کرد: حمایت از شرکتهای دانش بنیان و ایده‌های خلاق آنها از جمله رویکردهای همیشگی دولت تدبیر و امید در ماه‌های گذشته بوده است.

وی با اعتقاد به اینکه رشد اقتصادی کشور باید در کنار توجه به مسائل زیست محیطی صورت بگیرد، افزود: به طور حتم فناوری و علوم جدید مرتبط با علم و تحقیقات نه تنها می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند، بلکه نتایج مثبت بسیار زیادی در بهبود شرایط محیط زیست از جمله افزایش بهره‌وری انرژی و مدیریت پسماند خواهد داشت.

وی گفت: بسیاری از صنایع فعال در این شهرک، امروز به مرحله تجاری سازی رسیده‌اند بنابراین می‌توان گفت که شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بهترین الگوی مشاوره و حمایت برای سایر شرکتهای دانش بنیان کشور است.

ابتکار با بیان اینکه نگرش استفاده از فناوری برای رفع مشکلات پیش روی کشور باید مورد توجه قرار بگیرد، تصریح کرد: به عنوان نمونه امروزه بهینه سازی انرژی از طریق فناوری‌های نوین مورد توجه بسیاری از کشورها قرار گرفته است. به طوریکه در ایران منجر به کاهش یک سومی قیمت استفاده از انرژی خورشیدی براساس تحقیقات صورت گرفته، شده است.

وی افزود: علم و فناوری می‌تواند نه تنها در ارتباط با مسائل زیست محیطی بلکه در رفع مشکلات اقتصادی از جمله اشتغال و تورم نیز راهگشا باشد.

انتهای پیام

کد N836857

وبگردی