آفتاب
سعیدی در افتتاحیه مسابقات قرآن نیروهای مسلح:

رهبران الهی احیاگر قرآن در جامعه هستند

رهبران الهی احیاگر قرآن در جامعه هستند

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: امروز همه در تبعیت از ولایت فقیه یکسان هستند. وظیفه رهبران الهی و در عصر ما ولایت فقیه احیا کردن قوانین قرآن در جامعه است.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، آیین افتتاحیه سی‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم پایوران و سربازان نیروهای مسلح به میزبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) در محل ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه در این مراسم با اشاره به جایگاه ولایت در ارکان اسلام گفت: فلسفه برتری ولایت و جایگاه آن نسبت به دیگر ارکان اسلام و نظام بارز و مشخص است. طبق روایت ائمه معصومین پایه و اساس عملی اسلام بر پنج رکن نماز، زکات، روزه، حج و ولایت بنا نهاده شده که در این بین اصل ولایت از همه مهمتر است.

وی با اشاره به رسالت رهبران الهی گفت: رهبران الهی سه رسالت و ماموریت اساسی داشتند که شامل ابلاغ پیام خداوند در جامعه ، عملی سازی این پیام در قالب ساختار، سازمان و نظامات است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به اهمیت جایگاه ولایت فقیه و حاکم شرع در نظام اسلامی گفت: در ابواب فقهی 35 مورد وجود دارد که اگر مردم در مسایل دینی با مشکل مواجه شدند باید به حکم شرع و فقیه جامع الشرایط رجوع کنند که این امر نشان از جایگاه ولایت فقیه دارد.

وی افزود : رهبران الهی تنها منتقل کننده پیام خداوند هستند و حق ندارند کوچکترین تغییری در آن ایجاد کنند و مهمترین وظیفه رهبران الهی مبارزه با انحرافات دینی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه با اشاره به جنگ هایی که حضرت علی (ع) در آن حضور داشتند گفت: بر اساس وظیفه ای که رهبران الهی دارند باید از حکومت اسلامی پاسداری کنند،بر همین اساس فلسفه سه جنگی که حضرت علی (ع) در آن حضور داشتند پاسداری از حکومت دینی بود.

وی عنوان کرد: در عصر ما رهبران الهی و ولایت فقیه وظیفه ای جز ابلاغ پیام الهی و ایجاد زمینه این پیام ها را ندارند ؛رهبران الهی در اجرای پنج اصل مشترک هستند یعنی اینکه حجیت و اعتبار آنها یکسان است و مردم در تبعیت از آنها باید یکسان عمل کنند بر همین اساس همه افراد در تبعیت از ولایت فقیه یکسانند.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی عنوان کرد: اگر ولایت نباشد چیزی از حج، نماز و روزه باقی نمی ماند. بر همین اساس پیامبراکرم(ص) سفارش کرده که قرآن و اهل بیت (ع) دو چیزی هستند که هرگز از هم جدا نمی شوند .

وی افزود: ائمه اطهار (ع) احیاگر قرآن در جامعه بوده که رهبر و حجت خدا بر روی زمین هستند و اگر رهبری و ولایت نباشد الفاظ قرآن در بین دو جلد باقی می ماند.

نماینده ولی فقیه در سپاه عنوان کرد: بر همین اساس تمام تلاش امام خمینی (ره)و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)تحقق پیام الهی در جامعه بوده و ولایت فقیه کلیددار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر مقام معظم رهبری در جمع قرآنیان حضور پیدا می کنند و ساعت ها وقت می گذارند نشان از یک هدف والاست و آن ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است که بر اساس ماموریت های رهبران الهی برای پیام رسانی قرآن بنا شده است.

انتهای پیام

کد N836555

وبگردی