آفتاب

نامه نخست‌وزیر هند خطاب به مردم این کشور

نامه نخست‌وزیر هند خطاب به مردم این کشور

نخست‌وزیر هند امروز (سه‌شنبه) در نخستین سال حضورش در این سمت نامه‌ای خطاب به ملت کشورش نوشت و در آن به برخی موارد از جمله خدمت‌رسانی و انجام فعالیت‌های گوناگون در یک سال اخیر اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، "نارندرا مودی"، نخست‌وزیر هند در این نامه به اقدامات دولت دهلی شامل تلاش‌ها برای از میان بردن "پول سیاه" (درآمدهای بدون مالیات) اشاره کرد و گفت: ما روح اعتمادسازی را در دولت دهلی و میان مردم هند احیا کرده‌ایم.

نارندرا مودی در این نامه نوشت: خدمت‌رسانی یکی از ویژگی‌های ما برای انجام وظایف خاص برای مردم است. یکسال قبل ما با برخی مشکلات مواجه بودیم و هر روز با این چالش روبه‌رو می‌شدیم که چگونه می‌توانیم اعتماد را میان مردم و دولت احیا کنیم. هم‌اکنون تا حدودی توانسته‌ایم این اعتمادسازی را بار دیگر به وجود بیاوریم. زمانی زمام امور هند را برعهده گرفتیم که اعتماد در طبقات مختلف اجتماع هند در حال تنزل بود. فساد و عدم تصمیم‌گیری مناسب دولت را فلج کرده بود. مردم به خاطر تورم روبه افزایش و ناامنی اقتصادی ناتوان بودند. ما به صورت نظام‌مند توانستیم این چالش‌ها را مورد بررسی قرار دهیم و با آن مقابله کنیم. خیلی سریع توانستیم هزینه‌های روبه‌رشد را تحت کنترل قرار دهیم. اقتصاد را احیا کنیم و دولتی فعال به وجود بیاوریم. منابع طبیعی در راه درست به کار بگیریم.

نخست‌وزیر هند در ادامه این نامه خطاب به ملت کشورش عنوان کرد: گام‌های محکم و قاطع برای مقابله با "پول سیاه" ناشی از درآمدهای بدون مالیات برداشته شد و قوانین سخت و محکمی به اجرا درآمد. ما توانستیم دولت عاری از فساد تشکیل دهیم و آن را تاکنون تضمین کرده‌ایم. تغییرات مهمی درباره فرهنگ تخصص‌گرایی و شرایط یکسان برای توسعه ملی انجام گرفته است و از همه مهمتر توانایی ما در احیای اعتماد در دولت بوده است. یکی دیگر از کارهای مهمی که دولت دهلی در یک سال گذشته انجام داده، توجه به فقرا و افرادی است که تاکنون به آنها توجه‌ای نشده است. ما برای قدرتمند کردن آنها و تبدیل این افراد به سربازانی که به جنگ فقر می‌روند اقداماتی انجام داده‌ایم و برنامه‌هایی در نظر گرفته‌ایم که از جمله آن می‌توان به تامین سرویس بهداشتی برای مدارس و بهبود شرایط بهداشتی و درمانی در کشور و واکسیناسیون برای تمامی کودکان‌مان است. از دیگر کارهایی که ما انجام داده‌ایم تقویت حمایت از کشاورزانی است که به خاطر بلایای طبیعی ضرر دیده‌اند، همچنین به جهانی‌سازی سیستم بانکی کشور برای تامین مالی فعالیت‌های تجاری خرد اقدام کرده‌ایم. علاوه بر این در حال ساخت منازلی برای افراد بی‌خانمان هستیم.

نارندرا مودی در پایان نامه خود نوشت: دوستان من این تازه اول کار است، هدف ما تغییر کیفیت زندگی، زیرساخت‌ها و سرویس‌ها و خدمات‌رسانی به مردم هند است. ما باید با هم آرزوهای خودمان را بسازیم و آنها را به واقعیت تبدیل کنیم. من برای این کار نیازمند حمایت شما هستم و همواره در خدمت شما خواهم بود. "زنده‌باد هند".

انتهای پیام

کد N836545

وبگردی