آفتاب
در حاشیه کلنگ‌زنی پارک علم و فناوری استان کرمان؛

معاون پژوهشی وزیر علوم: ایجاد پارک‌های علم و فناوری در استان‌ها از سیاستهای ما است

معاون پژوهشی وزیر علوم: ایجاد پارک‌های علم و فناوری در استان‌ها از سیاستهای ما است

با حضور معاون پژوهشی وزیر علوم، روسای دانشگاه‌های کرمان و جمعی از مسوولان، کلنگ احداث پارک علم و فناوری استان کرمان در مجاورت دانشگاه هایتک در ماهان به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، دکتر وحید احمدی معاون پژوهشی وزیر علوم در حاشیه این مراسم اظهار کرد: سیاست ما ایجاد پارک‌های علم و فناوری در استان‌هاست تا هم از لحاظ اشتغال زایی و هم در زمینه توسعه استانی کمک کند.

وی افزود: خیرین منطقه باید ترغیب شوند و بدانند که کار خیر تنها در احداث مسجد خلاصه نمی‌شود بلکه اگر جوانان بتوانند در چنین مکان‌هایی به تحصیل علم و دانش بپردازند به خیر و صلاح مملکت است.

در این مراسم همچنین قوام رییس پارک علوم فناوری کرمان اظهار کرد: طبق مصوبه هیئت امناء 50 هکتار زمین به پارک علوم و فناوری اختصاص و برای 10 هکتار هدف‌گذاری شده که در فاز اول یک هکتار با 4 هزار و 340 مترمربع ساختمان احداث خواهد شد.

وی افزود: فضای عمومی پارک در 7 هزار متر شامل دفاتر ساختمان شرکت‌ها، فضای سبز، تعداد 19 کارگاه و فضاهای خلاقیت و شکوفایی، نمایشگاه دائمی اختصاصی، رستوران و ... تعبیه شده است.

قوام تصریح کرد: با توجه به اینکه پارک علم و فناوری در نزدیکی باغ شاهزاده ماهان واقع شده، باید اصول میراث فرهنگی را رعایت کنیم و به همین دلیل معماری ساختمان به صورت سنتی و مدرن انجام می شود.

به گزارش ایسنا برای احداث پارک علوم و فناوری استان کرمان 90 میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است.

انتهای پیام

کد N836304

وبگردی