آفتاب

سردار فدوی: آمریکا در دریا منفعل است

سردار فدوی: آمریکا در دریا منفعل است

سردار علی فدوی با بیان اینکه امروز آمریکا در دریا منفعل است، گفت: امروز آمریکا که کشوری مستکبر است و خود را قدرت اول دنیا می‌داند اعتراف کرده است که در صحنه شناورهای تندرو منفعل است و در تمامی مواردی که در خلیج‌فارس و تنگه هرمز پیش می‌آید در انتها مجبور به تمکین می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در چهارمین همایش ملی شناورهای تندرو که در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع برگزار شد، با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها در موضوع شناورهای تندرو نه تنها سرمنشاء نیستند بلکه منفعل و تمکین‌کننده هستند، خاطرنشان کرد: این موضوع مربوط به زحمات و تلاش‌هایی است که از گذشته انجام شده و الزامی برای کار بیشتر است تا این فاصله در حوزه فناوری‌های مربوط به شناور تندرو را با آمریکا در آینده نیز حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه آمریکا در حوزه شناورهای تندرو اعتراف کرده است که آسیب‌پذیری بالایی دارد، گفت: این مساله در حالی است که آمریکا کشوری مستکبر است و حاضر نیست به ضعف خود اعتراف کند مگر اینکه به مرحله‌ای رسیده باشد که غیرقابل انکار است.

فدوی با اشاره به اینکه آمریکا سیزده میلیارد دلار برای ناوهای هواپیمابر هزینه می‌کند که توسط شناورهای تندروی نیروی سپاه مورد هدف قرار می‌گیرند، گفت: آمریکایی‌ها خود می‌گویند که باید استراتژی دریایی‌شان را تغییر دهند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: آمریکایی‌ها می‌گویند و خواهان این هستند که از شر باروت در ناوهای هواپیمابر نجات یابند و به جای باروت در داخل ناوها لیزر و الکترومغناطیس داشته باشند چون با وجود باروت در ناوها وقتی مورد هدف شناورهای تندرو قرار می‌گیرند، منفجر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در سال 93 آمریکایی‌ها تلاش کردند برای چهارمین بار وارد حوزه شناورهای تندرو شوند و شناورهای 20 متر به بالا را به صحنه آوردند که سرعت 35 تا 40 داشت، تصریح کرد: موضوعی که اهمیت دارد این است که آمریکایی‌ها آدمی را ندارند که بتواند با شناورهای تندرو رویاروی ما قرار بگیرد و مطابق اعلام‌های رسمی آمریکا شناورهای تندروی با سرنشین را کنار گذاشتند و اتکایشان روی شناورهای تندروی بدون سرنشین است.

فدوی با تاکید بر اینکه تلاش زیادی لازم است تا فاصله‌ای که با آمریکا در حوزه فناوری‌ شناورهای تندرو داریم حفظ کنیم، اظهار کرد: آمریکایی‌ها می‌خواهند به سرعت آسیب‌پذیری خود را نسبت به شناورهای تندرو از بین ببرند و تلاش‌شان این است که با توانمندی هوایی بتوانند شناورهای تندرو را قبل از اینکه در مرحله شلیک به ناو قرار بگیرند، مورد هدف قرار دهند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به موانعی که در مسیر پیشرفت در حوزه شناورهای تندرو وجود دارد که آن مساله روش کار است، گفت: باید زمان را در این زمینه کوتاه کنیم چون طولانی شدن زمان صورت مساله را پاک می‌کند و اثرات آن را کمتر خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه شناورهای تندرو باید از بخش خصوصی کمک بگیریم، افزود: بخش خصوصی مثل بخش دولتی پول مفت ندارد و این موضوع باعث می‌شود که حواس‌شان جمع بوده و به زمان توجه داشته باشند. البته عامل اصلی ورود به حوزه شناورهای تندرو درآمدزایی نیست و افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند واقعا علاقه‌مند هستند.

فدوی با اشاره به اهمیت موضوع زمان در پیشرفت شناورهای تندرو، گفت: تا به حال نشده است مسئول دولتی برای تاخیر در زمان تحویل محصول جریمه شود اما بخش خصوصی اینطور نیست و در این زمینه مراقبت بیشتری دارد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در کشور ما باور به خدا وجود دارد و اگر در کارهایمان بتوانیم خدا را دخیل کنیم به نتیجه‌ای که باید دست خواهیم یافت، گفت: باید با تمام استطاعتمان پای کار آییم تا خدا یاریمان کنیم تا به نتیجه برسیم.

وی با اشاره به اینکه در پایان برنامه پنج ساله چهارم به شناور با سرعت 60 دست یافتیم، خاطرنشان کرد: قرار بر این بوده است که در پایان برنامه پنج ساله پنجم به شناور با سرعت 80 برسیم و قطعا در چند ماه آینده به این هدف دست خواهیم یافت البته نیازمند تلاش‌های فراوان هستیم.

فدوی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر حضور بخش خصوصی در حوزه شناورهای تندرو، گفت: در این زمینه تا به حال اقدامات خوبی انجام شده است اگرچه راه رفته بسیار است اما راهی که باقیمانده است بسیار بسیار طولانی است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فعالیت‌های انجام شده طی سال‌های گذشته در موضوع طراحی در حوزه شناورهای تندرو اشاره کرد و گفت: ما با اعتماد به نفس توانسته‌ایم به دستاوردهای خوبی در این حوزه برسیم و در دنیا کمتر کسی در این حوزه است که حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه چند ماه است که آزمایشگاه‌های دریایی و حوضچه‌های آزمایشی فعال شده و در حال کار است و مراحل راه‌اندازیشان تکمیل شده است، گفت: این تلاش‌ها باید همچنان ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

کد N836023

وبگردی