آفتاب

نتانیاهو «گُلد» را به عنوان مدیرکل وزارت خارجه اسرائیل معرفی کرد

نتانیاهو «گُلد» را به عنوان مدیرکل وزارت خارجه اسرائیل معرفی کرد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی، «دوری گلد» را که از دیپلمات‌های کارکشته مخالف امتیازدهی به فلسطینیان است، به عنوان مدیر کل وزارت امور خارجه این رژیم معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از آنکه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای اولین بار در سال 1996 روی کار آمد، دوری گلد به عنوان مشاور وی به کار گمارده شد. وی سابقاً بین سال‌های 1999- 1997 سفیر اسرائیل در سازمان ملل بود و به آریل شارون، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی هم مشاوره می‌داد.

این دیپلمات همچنین در بسیاری از مذاکرات با طرف فلسطینی حضور داشته است. دوری گلد بار دیگر خدمات خود را از ژانویه 2014 به عنوان مشاور امور خارجی برعهده گرفت و در همان حال ریاست اندیشکده‌ای موسوم به مرکز روابط عمومی اورشلیم را در اختیار داشت.

براساس گزارش روزنامه هاآرتص، وی دیدگاه‌های جنگ‌طلبانه درباره مساله فلسطینیان دارد و هرگز علناً از راه‌حل تشکیل دو کشوری حمایت نکرده است. در پی انتخابات پارلمانی ماه ژانویه، نتانیاهو پست وزارت خارجه را در اختیار گرفت. نتانیاهو پس از آن تزیپی هاتووی را که از یهودیان ارتدوکس افراطی و از حزب راستگرای لیکود است، به عنوان معاون وزیر امور خارجه انتخاب کرد.

هاتووی در اولین سخنرانی خود در پنجشنبه گذشته مدعی شد که کل کرانه باختری «برای اسرائیل» است. به نظر می‌رسد که انتصاب گلد از سوی نتانیاهو در واقع تلاشی برای کنترل هاتووی باشد.

نتانیاهو همچنین گلعاد اردان را به عنوان وزیر امنیت داخلی، دیپلماسی عمومی و امور استراتژیک تعیین کرد که کنست (پارلمان اسرائیل) نیز با 58 رای از مجموع 120 رای با انتخاب وی برای این پست موافقت کرد.

انتهای پیام

کد N836007

وبگردی