آفتاب

آمریکا ژاپن را برای عدم گسترش روابط با روسیه تحت فشار گذاشته است

آمریکا ژاپن را برای عدم گسترش روابط با روسیه تحت فشار گذاشته است

با اعلام تمایل نخست وزیر ژاپن به گسترش روابط با روسیه، آمریکا ژاپن را برای صرف نظر از این اقدام تحت فشار گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، با اعلام تمایل نخست وزیر ژاپن به گسترش روابط با روسیه، آمریکا ژاپن را برای صرف نظر کردن از این اقدام تحت فشار گذاشته است.

تاس به نقل از تفسیر منتشر شده امروز توسط خبرگزاری کیودو ژاپن نوشت: دولت آمریکا پس از اینکه پیشتر با اعلام نارضایتی خود از تلاش ژاپن برای گسترش مناسبات فیمابین با روسیه نتوانست از این اقدام ژاپن جلوگیری کند، صراحتاً مخالفت خود را از این اقدام اعلام و ژاپن را تحت فشار گذاشته است.

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن اقداماتی را در راستای دعوت از ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه برای دیدار از کشورش آغاز کرده است. آمریکا در مخالفت با این اقدام آن را در تعارض با سیاست کشورهای جی ۷ در منزوی کردن روسیه اعلام کرده است. در دیدار آبه از واشنگتن در ۲۸ آوریل سال جاری، وی بر اهمیت گفتگو با روسیه تأکید کرده و ابراز امیدواری کرده بود که این دیدار در سال جاری انجام شود.

چهارشنبه گذشته، «ماساهیکو کومورا» معاون حزب لیبرال دموکرات ژاپن، از امیدواری توکیو برای مذاکره درباره جزایر مورد مناقشه «کوریل» در سفر آتی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به ژاپن سخن گفته بود.

کد N835561

وبگردی